သူ႔ပံုပန္းကအၿငိမ္းစား ပါေမာကၡႀကီးတစ္ဦး အသြင္ႏွင့္တူ၏။ ေဖြးေဖြးျဖဴ၍ ၿဖီးသင္ေလ့ရွိဟန္မတူေသာ ဆံပင္မ်ားက ကုပ္ထိလုနီး ရွည္လ်ားစြာျပန္႔က် ေနသည္။ ရႈံ႕တြတြသူ႔မ်က္ႏွာ နီစပ္စပ္ေပၚတြင္လည္း မွဲ႕ေျခာက္ႏွင့္ အေရးအေၾကာင္း အတြန္႔မ်ားျပည့္ႏွက္ေန၏။ သူ႔ႏွာေခါင္းခြၽန္ခြြၽန္ေပၚတြင္ အၿမဲရွိ ေနတက္သည့္ အေ၀းအနီးၾကည့္ႏိုင္ေသာ အနက္ေရာင္ ေကာ္ကိုင္းမ်က္မွန္သည္လည္း သူ႔နည္းတူ အ္ိုမင္းေန ေလၿပီ။သူ႔ေခါင္းတြင္ စြပ္ထားရာတြင္ ၿမဲျမန္ေစရန္ ထိုမ်က္မွန္၏ ကားေနေသာ ကိုင္းႏွစ္ဖက္အဖ်ားကုိ သားေရႀကိဳးႏွင့္ ခ်ည္ေႏွာင္ ဆက္သြယ္ထား၏။
အစိမ္းေရာင္ ဘန္ေကာက္လံုခ်ည္တစ္ထည္ႏွင့္ အေရာင္လြင့္ ပ်ယ္စျပဳေနေသာ တိုက္ပံုအကၤ် ီ အနက္ႀကီးတစ္ထည္တို႔မွာ သူ ၀တ္ေနက် အဆင္အယင္မ်ား ျဖစ္၏။ ကိုင္းေနေသာ သူ႔ခါး ေၾကာင့္ ေရွ႕ကုိငိုက္တြဲက်ေနသည့္ တုိက္ပံု အက်ႌအနက္ႀကီးမွာ သူ႕ကိုယ္ႏွင့္စာလွ်င္ အေတာ္ပင္ ဖားလ်ားပြေယာင္းေနသည္ဟု ထင္စရာရိွ၏။ သူ႔ပခံုးေပၚမွာ လြယ္လာတက္ေသာ တြဲအိ ေနသည့္ လြယ္အိတ္အနက္ႀကီး၏ အေလးခ်ိန္ေၾကာင့္လည္း သူ႔ခါးမွာ ပို၍ ပိကိုင္း သေယာင္ရွိ၏။ ခါးကိုင္းကိုင္းျဖင့္ ထိုလြယ္အိတ္အနက္ႀကီးအား တနင့္တပိုးထမ္း သည္ကို ျမင္လွ်င္ ပန္းဆိုးတန္းလမ္းထဲကုိ သူတရြရြျဖည္းညင္းစြာ ေလွ်ာက္လွမ္း ၀င္လာသည္ကို ျမင္လွ်င္ ပန္းဆိုးတန္းလမ္းထဲရွိ စာအုပ္သည္မ်ား လႈပ္လႈပ္ရွား ရွားျဖစ္သြားၾကစၿမဲပင္။
သူ႔အမည္မွာ ဦးဘအ္ိုျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔အမည္ကုိ ပန္းဆိုး တန္းလမ္းထဲရွိ ဘယ္စာအုပ္သည္ကမွ မသိ။ အားလံုးက တညီတညႊတ္တည္း “ဆရာႀကီး” ဟုသာ ရိုေသစြာေခၚေ၀ၚ ဆက္ဆံေလ့ရွိၾကသည္။ သူတို႔အားလံုးက ဤလူႀကီးသည္ တကၠသိုလ္တစ္ခုခုမွ အၿငိမ္းစားပါေမာကၡအိုႀကီးတစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္ စီးပြားပ်က္သြားရွာေသာ စာေပျမတ္ႏိုးသည့္ သူေဌး ေဟာင္းႀကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္မည္ဟုသာ အေတြးကိုယ္စီႏွင့္ လက္ခံထားၾက၏။ သူဘယ္မွာေနသည္။ သူ႔မိသားစု ရွိမရွိ ဆိုတာ ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းကို မည္သူကမွမသိ။ သူတို႔သိသည္က ဦးဘအ္ို၏ လြယ္အိတ္ထဲတြင္ အဖိုးတန္ရွားပါးေသာ စာအုပ္မ်ား ပါလာတတ္ သည္ဆိုေသာ အခ်က္သာျဖစ္၏။
ပန္းဆိုးတန္း၊ သံုးဆယ္ခုႏွစ္လမ္း တစ္၀ိုက္သည္ စာအုပ္ ေဟာင္းေရာင္း ၀ယ္သူမ်ား၊ စာၾကမ္းပိုးမ်ား ေလ့လာ က်က္စားရာ ေဒသျဖစ္၏။ ထိုတစ္၀ိုက္က စာအုပ္သည္မ်ား သည္ စာအုပ္ေရာင္းလည္းေရာင္း၏။ ၀ယ္လည္း၀ယ္၏။ ဦးဘအိုသည္ သူတို႔၏ ေဖာက္သည္တစ္ဦးျဖစ္၏။ အ၀ယ္သမား ေဖာက္သည္မဟုတ္ အေရာင္းသမားေဖာက္သည္ ျဖစ္သည္။
အႏွစ္ႏွစ္အလလက စုေဆာင္းထားသမွ်ကုိ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ လာေရာင္းၾကသူေတြ လက္ထဲ၀ယ္ အဂၤလိပ္ ျမန္မာစာအုပ္ေကာင္းမ်ားပါ လာတက္၏။ အင္မတန္ ခ်ဳိသာေသာ ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ ၀ယ္ယူရေသာ စာအုပ္မ်ားကို ျပန္ေရာင္းေသာအခါ သူတို႔နင့္ခနဲ အျမတ္ရေလ့ရွိသည္။ အခုတေလာ အထူးသျဖင့္ အဂၤလိပ္လိုေရးထားေသာ ကမာၻ႕ ဂႏၱ၀င္ စာအုပ္မ်ားမွာ အ၀ယ္လိုက္ေနသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္ႏွစ္ခန္႔က အစိုးရစာအုပ္မ်ားမွာ ႏွစ္က်ပ္ခြဲ သံုးက်ပ္ႏွင့္ ၀ယ္ခဲ့ရေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ ယခုေစ်းကြက္တြင္ ႏွစ္ဆယ္၊ အစိပ္ျဖစ္ ေနသည္။ ကမူး၊ ဆတ္၊ ဂြၽိဳက္၊ ကပ္ဖကာ စသူတို႔၏ စာအုပ္ဆိုလွ်င္ ထို႔ထက္ေစ်း ေခၚရ၏။ ေလးငါးဆယ္ဆိုလည္း ၀ယ္မည့္သူ မနည္း။
စာရူးေပရူးကေလးမ်ားသည္ ထိုဆိုင္မ်ားရွိရာသိုု႔ ေခ်ာင္းေပါက္ မတက္ ေရာက္လာကာ ကမာၻ႔ဂႏာၱ၀င္တြင္ ဖတ္ရခက္ခဲသည္ ဆိုေသာ နာမည္ႀကီးေပ့ဆိုေသာ၊ အႏုပညာေျမာက္လွသည္ ဆိုေသာ စာအုပ္မ်ားကို ၾကားဖူးနား၀ေလာက္ျဖင့္ တဖြဖြ ေမးၾက၀ယ္ၾကသည္။ ထိုစာရူးေပရူးေလးမ်ားထဲတြင္ တကၠသိုလ္ မွ ဆရာေပါက္စေလးမ်ား၊ ကိုယ့္ကို ကမာၻ႕စာေပးႏွင့္ အကြၽမ္း တ၀င္ ရွိသည္ဟု အထင္ခံခ်င္ေနရွာေသာ ပိုက္ဆံရွိ သားသမီးမ်ား၊ စာေရးဆရာ ကဗ်ာဆရာ ေပါက္စကေလးမ်ား စသျဖင့္ လူစံုပါ၏။ ထိုအထဲမွ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ စာအုပ္နာမည္ေလာက္ပင္ အေတာ္ႀကိဳးစားဖတ္ရမည့္သူေတြ ျဖစ္သည္။ သို႔ ေသာ္ ဟန္လုပ္ကာ အလုအယက္၀ယ္ၾကသည္။ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္မွာ ဂ်ိမ္းဂြၽိဳက္ ေၾကာင္းပါလာလွ်င္ ဂ်ိမ္းဂြၽိဳက္ စာအုပ္လာေမး၏။ ေသာမတ္မန္းအေၾကာင္း ပါလာလွ်င္ ေသာမတ္မန္းစာအုပ္ကို လာေမး၏။ ဗာဂ်ီးနီယား၀ုဖ္ အေၾကာင္းပါလာလွ်င္၊ ကပ္ဖကာ အေၾကာင္းပါလာလွ်င္ ျမန္မာလို ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ကာ အဲဒီစာအုပ္ေတြ မရွိဘူးလား ဟု အဂၤလိပ္လိုစာအုပ္ကို သူတို႔ လာေမးတတ္ၾက၏။
စာအုပ္သည္မ်ားအဖို႔ ထိုလူစုမွာ အျမတ္အစြန္းႀကီးႀကီး ရႏိုင္ေသာ ပံုေသေဖာက္သည္မ်ားျဖစ္၏။ ထို ခ်ည္ၿပီးတုတ္ၿပီး ၀ယ္သူမ်ားကို အရွည္သျဖင့္ ဆြဲေဆာင္ထားႏိုင္ရန္အတြက္ သူတို႔စာအုပ္မ်ားကို ႀကိဳးစားရွာေဖြၾကရသည္။ စာအုပ္ေကာင္း မ်ားကလည္း ရွားပါးတန္သေလာက္ ရွားပါးေန၏။ ထိုအေျခ အေနမ်ဳိးတြင္ ဦးဘအိုမွာ သူတို႔အတြက္ တန္ဖိုးရွိလွေသာ အေထာက္အပံ့ေကာင္းႀကီး တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနေလသည္။
ထိုေၾကာင့္ ဦးဘအို ပန္းဆိုးတန္း၊ သံုးဆယ္ခုႏွစ္လမ္း စာအုပ္ တန္းဘက္ကို ေရာက္လာလွ်င္ အားလံုးလိုလိုက ပ်ဳပ်ဳငွာငွာ ႀကိဳဆိုေလ့ရွိၾက၏။ ဦးဘအို လာတိုင္းလည္း သူလြယ္လာသည့္ လြယ္အိတ္ႀကီးႏွင့္ တစ္လံုးစာအုပ္ေကာင္းမ်ား အျပည့္အသိပ္ ပါလာတက္၏။ ျမန္မာစာအုပ္မ်ားမဟုတ္ တန္ဖိုးရွိ အဂၤလိပ္ စာအုပ္မ်ားျဖစ္သည္။
ဒီေန႔လည္း ဦးဘအိုသည္ သူ႔ဆီမွ စာအုပ္၀ယ္ေနက် ပန္းဆိုးတန္းက ကိုတင္အိဆိုင္မွာ ေရာက္ေန၏။ ကိုတင္အိ ဆိုသူက ေစ်းႏွိပ္ေပးေလ့မရွိ။ အေရာင္း အ၀ယ္ျဖစ္ ၿပီးလွ်င္ လက္ဖက္ရည္ေတြ ဘာေတြ တိုက္ေသးသည္။ သူႏွင့္ လူခ်င္း လည္း အတန္အသင့္ ရင္ႏွီွးေန၏။ ဦးဘအို လြယ္အိတ္ အနက္ႀကီးထဲမွ စာအုပ္မ်ားကို ကိုတင္အိက အျပင္မွာ တစ္အုပ္ခ်င္းထုတ္ကာ ပံုရင္း .... က
“ဂြၽန္ကိ၊ ရွယ္လီ၊ ၀ီလ်ံဘလိတ္၊ ဒီအပတ္ ဆရာႀကီး စာအုပ္ေတြက ရိုမန္ တစ္ ကဗ်ာစာအုပ္ေတြခ်ည္းပါလား၊ ကဗ်ာစာအုပ္ဆိုရင္လည္း ဟိုတစ္ေခါက္က လိုရစ္ခ်က္၀က္ဘာ၊ ေရာဘတ္လို၀ယ္တို႔၊ ပရဲဗတ္တို႔လို ေမာ္ဒန္ဆရာေတြဟာ ယူလာပါ၊ ဒါက ဒစ္ကင္း ဒါက ေရာဘတ္ဖေရာ့၊ ဟာ.... ေသာမတ္ဟာဒီ ၀တၳဳေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားပါလား၊ ပါးလ္အက္စ္ ဘတ္ စာအုပ္ေတြလဲ ပါတယ္။ သူတို႔က လူသိပ္မဖတ္ေတာ့ဘူး ဆရာႀကီးရဲ႕ ေခတ္ကုန္ေနၿပီ။”
ဦးဘအိုက ကိုတင္အိေျပာသမွ် ေခါင္းသာညိတ္ျပ၏။ ေထာက္ခံ သည့္ သေဘာျဖင့္ေတာ့ ဟုတ္ဟန္မတူ။ သူေခါင္းညိတ္ေနပံုက “ေလာကႀကီးအေၾကာင္း အလံုးစံု ငါသိပါတယ္” ဆိုသည့္ ပညာရွိႀကီးတစ္ဦး တစ္ကိုယ္တည္း ႏွလံုးသြင္းေနပံုႏွင့္သာ တူ၏။
“ေတာ္ေသးတယ္ ဆရာႀကီးေရ၊ ကမူးရဲ႕ ေအာက္ဆိုက္ဒါစာအုပ္ ကေလးရယ္၊ နာဘိုေကာ့ဗ္နဲ႔ ေဆာဘဲလ္ဘိုးရဲ႕ ၀တၳဳတို ေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္ ကေလးေတြရယ္ ပါလာေပလို႔၊ ဂ်က္ကာ ရိုယက္၊ ေသာမတ္ပင္ခြၽန္း၊ စူဆန္ဆြန္တက္၊ ဒါက ဂြၽဳိက္စ္ကာ ရိုးအုတ္၊ သူတို႔စာအုပ္အေၾကာင္းေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လဲ ေကာင္း ေကာင္းမသိဘူး ”
ဦးဘအိုက ေခါင္းညိတ္ျပန္၏။ ဒီအဘိုးႀကီးက စကားနည္းသည္။ ပညာရွိ ဆိုတာ မတီးလွ်င္ မျမည္တဲ့စည္နဲ႔တူတယ္ဆိုတဲ့ စကားရွိသားပဲ။ တစ္လကို ႏွစ္ေခါက္သံုးေခါက္ ထိုလူႀကီး သူတို႔ဆီိကုိ စာအုပ္ေတြ လာေရာင္းေနခဲ့သည္မွာ တစ္ႏွစ္ ေက်ာ္ခန္႔ရွိၿပီ။ သူေရာင္းၿပီးခဲ့သည့္ စာအုပ္မ်ားကို ေရတြက္ ၾကည့္မည္ ဆိုလွ်င္ေတာင္ အေရအတြက္အားျဖင့္ နည္းမည္ မဟုတ္ေတာ့။ ေနာက္ေရာင္းဖို႔ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္ဟု ေျပာဖူးေသး၏။ ဒီေလာက္မ်ားတဲ့ စာအုပ္ေတြကို ဖတ္မွတ္ ေလ့လာထားခဲ့ၿပီးၿပီဆိုေတာ့လည္း ဆရာႀကီး ဤမွ် တည္ၿငိမ္မႈရွိေန သည္ကို ဆန္းသည္ဟု မဆိုသာ။ တစ္ခါတေလ သူတို႔က စာအုပ္ေတြအေၾကာင္း ေျပာလွ်င္လည္း အျပံဳးျဖင့္သာ နားေထာင္ေနတက္သည္။ အျပန္အလွန္ လက္ခံ ေဆြးေႏြး ရေလာက္ေအာင္ သူတို႔မွာ အရည္အခ်င္းမရွိဟု ယူဆေလ သလားမသိ။
“ဆရာႀကီး၊ ေသာမတ္မန္းရဲ႕ “မက္ဂ်စ္ေမာင္းတိန္း” မရွိဘူးလား၊ ဒီဘိုးဗြား ရဲ႕ ‘ေအာဆက္အင္ဒန္း’ ေရာ၊ ဆင္ကလဲလြီ စာအုပ္ေတြေရာေပါ့၊ ယူလာခဲ့ပါ၊ အထူးသျဖင့္ ကပ္ဖကာရဲ႕ ရဲတိုက္စာအုပ္ရွ္ိရင္ လိုခ်င္တယ္။ ေစ်းေကာင္းရမယ္ ဆရာႀကီး၊ အဲဒီစာအုပ္ကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေအာ္ဒါမွာထားတာပဲ သံုးေလးဦးရွိ တယ္”
ဦးဘအိုက ေခါင္းညိတ္ျပန္သည္။
ဦးဘအို အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ေမာေမာျဖင့္ လြယ္အိတ္ကို ၾကမ္းျပင္ေပၚခ် သည္။ အိမ္က ထြက္သြားစဥ္က စာအုပ္မ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနေသာ လြယ္အိတ္ႀကီးမွာ အိမ္ကို ျပန္လာေတာ့ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆား၊ ငရုတ္၊ ၾကက္သြန္တို႔ျဖင့့္ ျပည့္လာ၏။
သူ႔အိမ္က ဆယ္မိုင္ကုန္းမွာရွိသည္။ ဓနိမိုး ထရံကာအိမ္ ခပ္ေသးေသးသာ ျဖစ္သည္။ အိမ္ေပၚမွာ တန္ဖိုးႀကီးေသာ ပရိေဘာဂဟူ၍ မရွိ၊ ဖရိုဖရဲျဖစ္ေနေသာ စာအုပ္ပံုႀကီး တစ္ပံုေတာ့ရွိ၏။
စာအုပ္ႀကီးကိုျမင္ေတာ့ ကြယ္လြန္သူ သူ႔ဆရာႀကီး ဦးေအာင္ဆက္ကို ဦးဘအို သတိရလာသည္။ ဦးေအာင္ဆက္ သည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ဌာနတစ္ခုမွ ပါေမာကၡႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ သူ႔ဘ၀ကုိ စာေပေလ့လာျခင္း၌သာ ထာ၀ရ ျမွပ္ႏံွထားခဲ့ေသာ လူပ်ဳိႀကီးတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ဦးေအာင္ဆက္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ ေနစဥ္ကေတာ့ တကၠသိုလ္ကေပးေသာ အိမ္တစ္ေဆာင္တြင္ေန၏။ ေဆြမရွိမ်ဳိးမရွိ တစ္ေကာင္ၾကြက္ ျဖစ္ေသာ ဦးေအာင္ဆက္အဖို႔ အိမ္ေထာင္ထိန္းသိမ္းရန္ လူ တစ္ဦးလိုေနသည္။ ထမင္းခ်က္၊ အ၀တ္ေလွ်ာ္ကအစ တာ၀န္ ယူႏိုင္မည့္သူျဖစ္ရမည္။ သို႔ေသာ္ သူက လူလြတ္တစ္ဦးဆိုေတာ့ မိန္းမအေဖာ္ႏွင့္လည္း မသင့္ေတာ္ျပန္ေခ်။ သို႔ျဖင့္ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္၏ ဆက္စပ္ေပးမႈႏွင့္ သူ႔ဆီကို ဦးဘအို ေရာက္ လာသည္။
ဦးဘအိုကလည္း ေတာက တက္လာေသာ တစ္ေကာင္ၾကြက္ တစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ တျခားအလုပ္ မရခင္စပ္ၾကား ခဏခိုနား မည္ဆိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဦးေအာင္ဆက္ထံ ေရာက္ခဲ့ ေသာ ဦးဘအိုမွာ မထင္မွတ္ဘဲ အႏွစ္ေလးဆယ္ေက်ာ္ ဦးေအာင္ဆက္ ေသဆံုးခ်ိန္အထ္ိ အတူေနျဖစ္ခဲ့ေလေတာ့သည္။
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွ ဦးေအာင္ဆက္ အၿငိမ္းစား ယူေသာအခါ သူ တို႔ဆရာတပည့္ႏွစ္ဦး ဤဆယ္မိုင္ကုန္းမွာ အိမ္ကေလးတစ္လံုးေဆာက္၍ ေျပာင္းေရႊ႕ေနၾကသည္။ ဦးေအာင္ဆက္၏ အၿငိမ္းစားလစာေငြမွာ အသံုးအျဖဳန္း မရွိေသာ ဆရာတပည့္ႏွစ္ေယာက္၏ စား၀တ္ေနေရးအမႈ အတြက္ ဖူလံု၏။ ဦးေအာင္ဆက္မွာ စုေဆာင္းၿပီး ေငြေၾကးဟူ၍ မည္မည္ရရမရွိ။ တစ္သက္လံုး သူရခဲ့သမွ်မွာ စာအုပ္ ၀ယ္ျခမ္းျဖင့္ ကုန္ခမ္းခဲ့သည္။ သူခ်မ္းသာသမွ်မွာလည္း စာအုပ္မ်ားသာ ျဖစ္၏။
လြန္ခဲ့ေသာ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ခန္႔ကေတာ့ ဦးဘအိုထက္ ဆယ္ႏွစ္ႀကီးေသာ ဦးေအာင္ဆက္ ေသဆံုးသြားေလသည္။ သူ႔အတြက္ ဦးေအာင္ဆက္ခ်န္ရစ္ခဲ့ ေသာ အေမြပစၥည္းမွာ မ်ားေျမာင္လွစြာေသာ စာအုပ္မ်ားသာျဖစ္၏။
လက္ထဲမွာရွိသမွ် ေငြေၾကးကေလး ကုန္ခန္းသြားေသာအခါ အုိမင္းမစြမ္းရွိ ၿပီျဖစ္ေသာ ဦးဘအိုသည္ စား၀တ္ေနေရး အခက္အခဲ ၾကံဳလာသည္။ ယခုလို အခါမ်ဳိးတြင္ သူ႔၌ လုပ္ကိုင္စားႏိုင္ေသာ ခြန္အားလည္း မရွိေတာ့။ ေရာင္းခ်စား စရာ ေငြေၾကးလည္း မရွိ။ သို႔ျဖင့္ တစ္ေန႔ ပန္းဆိုးတန္း ဘက္ေရာက္ခိုက္ အဂၤလိပ္စာအုပ္မ်ားေရာင္းေနေသာ စာအုပ္ ဆိုင္ တစ္ဆိုင္သို႔ ၀င္ကာ ‘ဒီလိုစာအုပ္ ေတြ ေရာင္းရင္ ၀ယ္သလား’ ဟုေမးမိ၏။ ဆိုင္ရွင္က ‘ယူခဲ့ပါ ဆရာႀကီး ကြၽန္ေတာ္ၾကည့္ေပးပါမယ္’ ဟု ဆိုသည္။
သည္လိုွႏွင့္ ေနာက္ေန႔တြင္ စာအုပ္မ်ားကို လြယ္အိတ္ တစ္လံုးႏွင့္ ထည့္ ယူလာကာ သူျုပ၏။ ဆိုင္ရွင္က ၀မ္းသာ အားရ၀ယ္၏။ ဆိုင္ရွင္ထံမွ သူဘယ္လိုမွ ထင္မွတ္မထားေသာ ေငြေၾကးကို ရသျဖင့္ ဦးဘအို အံ့အားပင္သင့္ေနသည္။ သူ ယူလာေသာ စာအုပ္ႏွစ္ဆယ္ကို တစ္အုပ္ငါးက်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ ရွင္းေပး၏။ တစ္ႀကိမ္ က သူပိုက္ဆံျပတ္ခိုက္ ရပ္ကြက္ထဲတြင္ စကၠဴလည္၀ယ္သည့္ သူတစ္ဦးကို ေခၚ ေရာင္းဖူး၏။ တစ္ပိသာ သံုးက်ပ္ခြဲပဲရခဲ့သည္။ ဆိုင္ရွင္က ေနာက္ရွိရင္လည္း ယူလာခဲ့ပါဦးဟု မွာသည္။ သို႔ျဖင့္ ဦးဘအိုသည္ ေစ်းသံုးလိုတိုင္း ပန္းဆိုးတန္းကုိ လြယ္အိတ္တစ္လံုးႏွင့္ ေရာက္လာကာ စာအုပ္ ေရာင္းသူျဖစ္လာသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္လကို ႏွစ္ႀကိမ္ သံုးႀကိ္မ္ ထက္ သူပိုမေရာင္း။ သူ႔မွာ ဒီထက္ေငြပို မလိုေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အခုေတာ့ သူ႔ဆရာေပးခဲ့ေသာ အေမြအႏွစ္မ်ားျဖင့္ သူႀကီးပြား ေနသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ စာအုပ္မ်ားသာမက သူ႔ဆရာ က်န္ခဲ့သည့္ အ၀တ္အစား အေဟာင္းမ်ားမွာလည္း သူ႔ အ၀တ္အစားျဖစ္ခဲ့သည္။ တိုက္ပံုအက်ႌကေတာ့ သူႏွင့္ နည္း နည္း ပြေနသည္။ သို႔ေသာ္ ၀တ္ဖို႔ျပင္မေနႏိုင္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ဆရာက်န္ခဲ့သည့္ မ်က္မွန္။ မ်က္မွန္က အိုေဟာင္းေန ေသာ္လည္း သူ႔အတြက္ စပါးလံုးေရြးရာတြင္ ေကာင္းေကာင္း အသံုး၀င္ေနေသ၏။ စာအုပ္စင္မ်ားကိုေတာ့ သူခြဲျခမ္းကာ ထင္း စိုက္ပစ္ခဲ့သည္။ သူက ပါေမာကၡတစ္ေယာက္မွ မဟုတ္တာ။ ခမ္းခမ္းနားနား စာအုပ္စင္ေတြ ဘာေတြလည္း မလိုလွပါဘူးဟု ေတြးမိသည္။ စာအုပ္ေတြကို ခုလို ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ စုပံုထား လည္း ရတာပဲဟာ။
စာအုပ္မ်ားမွာ အစီအရီေရာ ဖရိုဖရဲပါ အၿပိဳၿပိဳအလဲလဲက် ေထြးသီထပ္ တင္ေနသည္။ ကမူး၏ ပလိပ္၀တၳဳ စာအုပ္မွာ ၾကြက္ကိုက္ထားသျဖင့္ စုတ္ျပတ္ေန၏။ ေတာ္စတိိြဳင္း၏ အင္ညာကရီနီနာေျခရင္းတြင္ ဂ်ဳိးဇက္ကြန္းရဒ္၏ လာ့ဒ္ဂ်င္ လဲက်ေနသည္။ အရင္းက်မ္းမွာ ျခမ်ားစားလ်က္ရွိသည္။ ဟင္နရီဂ်ိမ္း၏ ခ်ဳိးငွက္ အေတာင္ပံမ်ားမွာ ဂ်က္လန္ဒန္၏ သံဖေနာင့္ေအာက္ ေရာက္ေန၏။ မားကြပ္၏ အထီးက်န္ ႏွစ္တရာမွာ ပင့္ကူမွ်င္မ်ား ၿငိတြယ္ေန၏။ ရုဖ္အယ့္လီဆင္၏ ကို္ယ္ေပ်ာက္သူမွာ ပိုးဟတ္ေခ်းမ်ား စြန္းကြက္ေနသည္။ ဗာဂ်ီးနီးယား၀ုဒ္၏ လိႈင္းမ်ားအေပၚတြင္ ဂ်ိမ္းဂြၽိဳက္၏ ယူလီစီး ေရာက္ေန၏။ ဒီအိတ္ခ်္ေလာရင္၏ ေလဒီခ်က္တာလီခ်စ္သူမွာ မ်က္ႏွာဖံုးမရွိေတာ့။ က၀ါဘာတား၏ ႏွင္းပြင့္တိုင္း ျပည္မွာ ဖုန္အလိမ္းလိမ္းတင္ေနသည္။ ႏႈတ္ခမ္းေမြႊး တေထာင္ ေထာင္ႏွင့္ ပိုးဟပ္ တစ္ခ်ဳိ႕က စာအုပ္ပံုထဲမွ ထြက္လာကာ ဦးဘအိုကိုေငးၾကည့္ၾက၏။ ထုိအထဲမွ တစ္ေကာင္ကို ဦးဘအိုက ခ်စ္စႏိုးျဖင့္ ေကာက္ယူလိုက္ကာ ‘မင္းတို႔လဲ စာအုပ္ေတြကို စားၿပီး အသက္ရွင္ေနရတဲ့ေကာင္ေတြ၊ ငါနဲ႔ ဘ၀တူေပါ့ကြာ’ ဟု ဆိုသည္။ ဦးဘအိုသည္ ထိုအေကာင္မ်ားကို ေမာင္းပစ္ေလ့ မရွိေခ်။
ေမွာင္စပ်ဳိးၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ ဦးဘအို မီးအိမ္ကို ထြန္းညိွေနဆဲမွာ တိုက္ခတ္လိုက္ေသာ ေလေအးတစ္ခ်က္က စုတ္ၿပဲေနေသာ ၀ါးထရံေပါက္မွ တိုး ေ၀ွ႔စိမ့္ယို၀င္လာ၏။ ဤထရံကို သူ အသစ္ျပန္မလဲႏိုင္ေသးခင္ ေလလံုေအာင္ ထရံအေပါက္မ်ားကို စကၠဴႏွင့္ကပ္ကာ ပိတ္ဖို႔ကိစၥကို သတိရလာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ စာအုပ္ပံုထဲက လက္လွမ္းမီရာစာအုပ္တစ္အုပ္ကို ဆြဲယူလိုက္ ကာ စာရြက္မ်ားကို တစ္ရြက္စီျဖဳတ္၍ ထမင္းလံုးေကာ္ႏွင့္ သုတ္ရင္း ထရံမွာ ကပ္ေနမိ၏။
ထိုကဲ့သို႔ သူဆုတ္ၿဖဲ၍ ထရံေပါက္ကို ကပ္ပစ္လိုက္ကာ စာအုပ္မွာ စာအုပ္သည္မ်ားက လိုခ်င္တပ္မက္စြာ တဖြဖြ မွာၾကားေနသည့္ ကပ္ဖကာ၏ ရဲတိုက္ စာအုပ္ျဖစ္ေၾကာင္းကိုမူ ဘယ္တုန္းကမွ စာမသင္ဖူးသျဖင့္ အဂၤလိပ္လိုေ၀း၍ ျမန္မာလို ပင္ တစ္လံုးမွ မတတ္ရွာေသာ ဦးဘအိုတစ္ေယာက္ သိႏိုင္ရွာ လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါေခ်။
------------------
သစၥာနီ
0 comments:
Post a Comment