gtalk

Sunday, 3 April 2011

ေန၀င္းျမင့္

ျမစ္ေရစစ္ခ်ိန္ဆုိေတာ့ ဧရာ၀တီ ေရပါးသည္ သူ႔ျမစ္ကမ္းပါးကို သူကုိယ္တုိင္ ေမာ့ၾကည့္ေနရသည္။ ျမစ္ေရက ခဲသားေရာင္ျဖင့္ တၿငိမ့္ၿငိမ့္ စီးဆင္းေနသည္။ ျမစ္ထဲမွာ တံငါေဂ်ာ္ဂ်က္ ေလွကေလး ႏွစ္စင္းသံုးစင္း။ ျမစ္တစ္ဘက္ ကမ္းကိုင္းပင္ေတာကို ေက်ာ္ၾကည့္လွ်င္ ေ၀းေ၀းက ရြာေတြကို ျမဴထဲမွာ ျမင္ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လွည္းစီးလာခဲ့သည့္ ဆမိတ္ခံုႏွင့္ တည့္တည့္ တစ္ဘက္ကမ္း ရြာေတြကေတာ့ လွည္းေနာက္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့ၾကၿပီ။ သာဒြန္း မင္းတန္းကူးတို႔တဲ။
 လွည္းလမ္းက ျမစ္ရိုး ေျခကုန္းျမင့္တြင္ ရွိေနသျဖင့္ ေအာက္ဘက္ ျမစ္မကို တစ္ေလွ်ာက္လံုး ျမင္ေနရသည္။ ျမစ္နဖူးတြင္ ရွိေနသည့္ တဲကေလးေတြကေတာ့ တံငါ တဲကေလးေတြ ျဖစ္လိမ့္မည္။ တခ်ိဳ႕တဲက ၀ါးတဲ ၀ါးထရံကာ သပ္သပ္ယပ္ယပ္ ရွိေသာ္လည္း အမ်ားစုကေတာ့ ထန္းလက္ကာ ေနျဖစ္ရံု တဲကေလးေတြ။ တဲေနာက္ မီးဖိုမွာေတာ့ အေငြ႔ေတြ အူထြက္ေနေသာ တည္လက္စ အိုးတစ္လံုးႏွင့္ ေခြအိပ္ေနေသာ ေခြးတစ္ေကာင္သာ ရွိသည္။
 ကပ္လ်က္ တဲတစ္တဲမွာ ကေလးေတြ တၿပံဳေတာင္။ အခ်ဳိ႕က ကိုယ္တံုးလံုး၊ အခ်ဳိ႕က အက်ႌ ၀တ္ထားေသာ္လည္း ေရႊပန္းေငါက္ ေတာက္။ ဖေအေတြက ျမစ္လယ္က ေလွကေလးေတြထဲမွာ ရွိၾကေရာ့မည္။ မေအ ေတြကေကာ။ သည္တဲကေလးေတြထဲမွာပဲ သားသမီး ရတနာတို႔ ပြားစီးၾကဟန္ တူသည္။

ကြင္းတစ္ကြင္းလံုး တိတ္ဆိတ္ျခင္း ရွိေသာ္လည္း ၿငိမ္သက္ေနသည္ မဟုတ္။ စိုက္ခင္းေတြက ထေရးခဲြ ထားတာေတြလည္း ရွိသည္။ ေရစို ႏူးႏူးေတြလည္း ရွိသည္။ ေရမေရာက္ အခင္းေျခာက္ေတြလည္း ရွိသည္။ ၾကက္သြန္ခင္းေတြကေတာ့ မႏႈတ္ ရေသးတာ မ်ားသည္။ ပဲေတြရိတ္ၿပီး အလံုး အလံုးျပဳကာ လွည္းတိုက္ ေစာင့္သည့္ အခင္းေတြလည္း ရွိသည္။ အလွဆံုးကေတာ့ စိုက္ခင္း က်ယ္ႀကီးထဲမွာ ေျပာက္ထိုးေနသည့္ လက္ပံပင္ အုိႀကီးေတြ၊ ေပါက္ပင္ေတြ၊ ထန္းႏွင့္ ကႏၱာရပင္ေတြ။ ျမဴရိပ္ ပါးပါး၊ ေနေရာင္ႏုႏု အခါရာသီ ကေလး ေရာက္ေတာ့မွာ ဆုိေတာ့ ေလကလည္း မႈန္ခ်င္သည္။

ခ်ဳိင့္၀င္ေနေသာ လွည္းလမ္းက ျမစ္ႏွင့္ ယွဥ္ကာ ရွိေနသည္။ ဟိုတုန္း ဟိုအခါကေတာ့ ျမစ္ႏွင့္ ေ၀းပံုရေသာ္လည္း ျမစ္ကမ္းပါးေတြ ၿပိဳေတာ့ လွည္းလမ္းႏွင့္ ကမ္းပါးေစာက္ တစ္ေတာင္ပင္ မကြာခ်င္ေတာ့။ တစ္ခါတစ္ရံ ျမစ္ကမ္းပါးေအာက္မ်ား၊ လူေရာ လွည္းပါ က်ေတာ့မလား အသည္း ေအးမိရသည္။ လွည္းသမားက ကိုေတာေက်ာ္။ ဆမိတ္ခံုသား။ ႏြားႀကီးေတြက ဖိန္႔ဖိန္႔ဖီးဖီး ရွိသည္။

“ႏြားႀကီးေတြ ေကာင္းလွခ်ည့္လား ဦးေတာရဲ႔ တန္ဖိုး မေသးေလာက္ဘူး”

မထူးက လွည္းသမား သည္းေျခႀကိဳက္ေလာက္သည့္ စကားကို ဆုိသည္။ လွည္းသမား၊ ႏြားသမားမ်ား ႏြားေတြ လွေၾကာင္း၊ ေၾကာ့ေၾကာင္း၊ ရြေၾကာင္း၊ ဆတ္ေၾကာင္း ေျပာလွ်င္ ၀မ္းသာတတ္ၾကသည္ မဟုတ္ေလာ။
“က်ဳပ္တို႔ဘက္က နဇာ(ႏြားစာ) ေပါသကိုးဗ်။ က်ဳပ္က ၀၀လင္လင္ ေကြၽးသာရယ္။ က်ဳပ္က နညိဳထသီး (ႏြားညိဳထန္းသီး) မႀကိဳက္ဘူး။ နညိဳထသီး ၀န္ႀကီး မတင္နဲ႔၊ ၀န္ႀကီးတင္ရင္ ရြာစဥ္ မ၀င္နဲ႔။ ရြာစဥ္၀င္ရင္ ခရီး မေ၀းေစနဲ႔။ ရြာစဥ္ေ၀းရင္ ကေလး မပါေစနဲ႔ ဆုိသာ။ က်ဳပ္က စံပယ္ျဖဴ ဆတ္မဲြေမြးတုိ ေမြးၾကမ္း ထမ္းပိုးထမ္း ဆုိသာမွ ႀကိဳက္သာ၊ ႏြားေစ်းေကာင္းေတာ့ နခိုးက ပူရေသး။ ႏြားေသာ့ခတ္ အိပ္ရသာပါဗ်ာ”

ဦးေတာေက်ာ္က သိပၸံေမာင္၀၏ လွည္းသမားထက္ သာေလာက္သည္။ စိုက္ခင္း အေရွ႔ဘက္ ရြာေတြကို နကန္ႏွင့္ လွမ္းျပကာ ကာလရြာ (ကုလရြာ) လိႈင္းတက္ႏွင့္ ကေတာ သိမ္ရြာေတြဘက္ကုိ ျပသည္။ သိမ္ေတာ္ရွင္ ဘုရားေျခကေတာင္ဘက္ ေဖာက္သည့္လမ္း ျမင္းၿခံ ေတာက္ေလွ်ာက္ ေပါက္တာလည္း ပါသည္။

လွည္းက တအီအီ။လွည္းေပၚမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ သားအဖ သံုးေယာက္သာ ပါသည္။ အကယ္ဆုိလွ်င္ ဆမိတ္ခံု ဆိပ္ကမ္းက ပဲ့ေထာင့္ကေလး စက္ေလွကေလး စီးလွ်င္ပင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ သြားမည့္ ေပါက္အုိ အလယ္ ရြာ၊ စားၾကဴး၊ က်ီရြာ၊ ဥဒယကို ေရာက္ႏုိင္သည္။ ျမစ္ဆိပ္ရြာေတြ ဆုိေတာ့ စက္ေလွထုိး ဆိုက္လုိက္႐ံု။ ျမစ္ကမ္းပါးက တက္လွ်င္ ရြာ၀င္႐ံု။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မိသားစုက သစ္ခင္း စိုက္ခင္းေတြကို ျဖတ္ခ်င္သည္။ ေတာနံ႔ ေတာင္နံ႔ ႐ႈခ်င္သည္။ လူသံသူသံ ၾကား ခ်င္သည္။ သည္ေတာ့ လွည္းခရီးကို ေရြးရသည္။ ျမစ္ကမ္းတစ္ေလွ်ာက္ တလုပ္ မန္က်ည္း ေခၚၾကသည့္ သေဘၤာ မန္က်ည္းပင္ေတြ မ်ားလွသည္။ သီးမွည့္ေကာက္ေကာက္ ေကြးေကြးေတြက နီနီေထြးေထြး။ မထူးက သီးမွည့္ေတြ အက္ကြဲေနေသာ အပင္တစ္ ပင္ေအာက္ လွည္းျဖတ္ေတာ့ လွည္းဆရာကို ခဏ ရပ္ေပးပါဦး ေတာင္းပန္သည္။ လွည္းေပၚကပဲ မတ္တပ္ရပ္ ခူးေတာ့ တစ္ဆုပ္တစ္ခဲ ခဏကေလးႏွင့္ ရသည္။

“ကြၽန္မတုိ႔ ငယ္ငယ္က တလုပ္ မန္က်ည္းသီး အေကာင္း လုပ္စားၾကရတာ။ ခ်ဴတဲ့လူက ခ်ဴ၊ လုေကာက္ သူကေကာက္၊ အခ်င္းခ်င္း နပမ္း လံုးၾကရေသးတာ သတိရတယ္။ ထမိန္ ခါးပိုက္လုပ္ၿပီး သြားေလရာ ယူသြားတာပဲ။ ပါးစပ္ေတြမ်ား ဖန္တြတ္လုိ႔”

သမီးကေတာ့ ထူးဆန္းေသာ ေတာသီး ေတာဆံကို စားေတာ့ၾကည့္သည္။ ႀကိဳက္ပံုမရ။ ကြၽန္ေတာ္က မေအႏွင့္ သမီး ငယ္ဘ၀ခ်င္း ျခားေတာ့ အာ႐ံု ခံစားမႈ ျခားရတာကို သတိ ထားမိလုိက္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ငယ္ငယ္ကလည္း ရြာမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့ရသည္။ ငွက္ေပ်ာေတာ သီးပင္ေတာ ေဂြးပင္ေတာမွာ ေတာသီး ေတာစာႏွင့္ ႀကီးခဲ့ရသည္။ ခံသီး၊ ေဘာက္သီး၊ ကဆစ္သီးႏွင့္ လူလား ေျမာက္ခဲ့ရသည္။ ဆီးခ်ဥ္သီး၊ မန္က်ည္းခ်ဥ္သီး၊ သရက္ခ်ဥ္သီးႏွင့္ အာသာ ေျပခဲ့ရသည္။ မထူးက လွည္းဆရာကို ေမးျပန္သည္။

“မႏွစ္က ေရ၀င္သလား”

“မ၀င္ေပါင္ဗ်ာ။ အထက္က ဆည္ခံ ဆုိသလုိလုိ ေျပာၾကသာပဲ။ အခင္းေတြ ၾကည့္ပါလား။ေရ၀င္တဲ့ ႏွစ္မ်ား ႏုန္းႏွစ္ေတြ က်န္ရစ္ေတာ့ ေျမဆီဆုိသာ အေပြးကို တက္ေနေတာ့သာ၊ အသီးကလည္း ျဖစ္လုိက္စမ္းဆို ေတာင္သူေတြ အသီးအႏွံ ရသာမ်ားဗ်ာ။ ခက္သာက အသီးရတဲ့ႏွစ္ ေစ်းက က်ျပန္ ေရာ။ အခုက်ေတာ့ ဘယ့္ႏွယ့္ ျဖစ္တုန္းဆိုေတာ့ ျမစ္က ေရမ၀င္ေတာ့ဘူး။ ျမစ္ေရတုိး သယ္ဆုိသယ္ စတုတ္ မတုိက္ႏိုင္ဘူး။ ျမစ္ေရက ေနာက္ျပန္ လန္က်သာနဲ႔ပဲ ေရွ႔ မေရာက္ေတာ့ဘူး”

မႏွစ္က ေရ၀င္သလား ဆုိသည့္ ေမးခြန္းက တုိေတာင္းေသာ္လည္း အေျဖက မ်ားလွသည္။ အေမးေတာ္ေျဖ က်မ္းတစ္ဆူေလာက္ေတာ့ ေမးခြန္းေလးငါး ဆယ္ခြန္း ေမး႐ံုေလာက္ႏွင့္ ရႏိုင္သည္။ ကြၽန္ေတာ္က ဦးေတာေက်ာ္ႏွင့္ ကပ္လ်က္ လွည္းဦးမွာ ထိုင္သည္ဆုိေတာ့ အသာလွည့္ အကဲခတ္ရသည္။ အသက္က ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္း။ အသားညိဳညိဳ၊ ကြမ္းပလုပ္ ကေလးႏွင့္ ျဖစ္သည္။ သူ႔ေဘးမွာကြမ္းထုပ္ ကေလးရွိသည္။ ပလပ္စတစ္အိတ္ထဲမွာ ကြမ္းေလးငါးရြက္၊ ထံုးဘူးတစ္ဘူး၊ ေဆး ရြက္ႀကီးတစ္ဆုပ္ၿဖဲ၊ ကြမ္းသီးအနည္းငယ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္က ကြမ္းဆုိင္က ၀ယ္လာေသာ ယာကြမ္းတစ္ ယာကမ္းေတာ့ ယူေတာ့စားသည္။ သူက ဗမာေဆးရြက္ ႀကီးထည္႕စားသူဆုိေတာ့ကြၽန္ေတာ္ေပးသည္႕ကြမ္းက ေပါ့ပံုရ၏။ လွည္းေဘး ကြမ္းျပင္ရည္ ဖြမ္းခနဲ ေထြးေလသည္။

“ဆရာႀကီးတုိ႔ ကြမ္းက ေပါ့သယ္။ က်ဳပ္တုိ႔နဲ႔ မကိုက္ဘူး။ က်ဳပ္တို႔က ဂ်မ္း ေတြရယ္၊ လူကလည္း ဂ်မ္း၊ အလုပ္ကလည္း ဂ်မ္း၊ ကြမ္းက်ေတာ့လည္း ဂ်မ္းမွ ဆရာႀကီးတုိ႔ လူႏုနဲ႔ ကြမ္းႏုနဲ႔ေတာ့ ကိုက္ပါ့ဗ်ား။ က်ဳပ္တုိ႔က ေဆးရြက္ႀကီးနဲ႔ ကြမ္းသီးေရာၿပီး ၀ါးခ်င္၀ါးေနသာ၊ သည္ႏွစ္ က်ဳပ္တို႔ ရြာဦးတင့္တယ္ ဘုရားပြဲ ငျမာဘက္ ေျမာင္ဘက္က လာေရာင္းၾက သယ့္ဗမာ ေဆးရြက္ႀကီးေတြမ်ား အေပြးႀကီးေတြက အကြက္ႀကီးေတြလည္း ေကာင္းခ်က္မ်ား”

“ဦးတင့္တယ္ ပြဲက ၿပီးၿပီေပါ့”

“ဦးတင့္တယ္ပြဲ ေတာ္ေတာ္ စည္လုိက္သယ္၊ ၿပီးၿပီ ေျပာပါေတာ့။ မေတြ႔ခဲ့ဘူးလား အေ၀းေစ်းသည္ တခ်ဳိ႕ဆုိင္ေတာင္ မျဖဳတ္ၾကေသးဘူး။ ဇဂ်ဴးနတ္ပြဲလည္း မလုိေတာ့ဘူး။ ေဟာသည္လမ္မ်ား လဲမိႈ႔က်စရာ မရွိဘူး။ ဆုိင္ကယ္စက္ဘီး ႏြားလွည္း ေရွာင္ မျဖစ္ဘူး။ စည္ခ်က္ ကမ္းကုန္သယ္”

ဇဂ်ဴး ဆုိတာက စားၾကဴးေရးထံုး ရွိေသာ ရြာအမည္ျဖစ္သည္။ ဇဂ်ဴးနတ္ပြဲက ဘာနတ္တုန္းဆိုေတာ့ ဇဂ်ဴးနတ္ဟု ဆုိ ေလသည္။ ၾကက္သြန္ခင္းအခ်ဳိ႔ လွည္း လမ္းေဘးမွာ ရွိသျဖင့္ နကန္ျဖင့္ ထုိးျပသည္။ နတ္ပြဲက ေစာၿပီး ၾကက္သြန္က ေနာက္က်ေတာ့ ေတာင္သူေတြ နတ္ပြဲေစ်း ေငြမသံုးရဘူး ဆိုတာလည္း ပါသည္။ တစ္ေနရာ ေရာက္ေတာ့ ဦးေတာေက်ာ္၏ နကန္က မိုးေပၚ ထုိးျပသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မိသားစုလည္း နကန္ဖ်ားကို ေမာ့ၾကည့္ၾကရသည္။ မဟာဓာတ္ႀကိဳး လုိင္းႀကိဳးမ်ားကို ျပျခင္းျဖစ္သည္။ ဘာကို ေျပာခ်င္တာပါလိမ့္။

“က်ဳပ္တုိ႔ ရြာေပၚ ျဖတ္သြားသာေလ။ ဓာတ္ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္း လူ႔လက္ေမာင္း ေလာက္ရွိသာ၊ ျမစ္သည္ဘက္မွာ တစ္တုိင္၊ ျမစ္ဟိုဘက္မွာ တစ္တုိင္။  သည္ေတာ့မွ သူေျပာခ်င္တာကို သေဘာ ေပါက္ရသည္။ လွည္းလမ္းက ေကာက္တိေကာက္ေကြး။ တစ္ခါတစ္ခါ လမ္းတစ္ဘက္ သစ္ခင္းထဲ ဖဲ့ဆင္းရတာ လည္း ရွိသည္။ ျမစ္ေရေၾကာင့္ ကမ္းပါးေတြ ၿပိဳၿပီဆုိလွ်င္ ျမစ္နီးကမ္းနီးေတာင္ သူအခင္းေတြက လွည္းလမ္း ေပးၾကရ သည္။လွမ္းေလးေပးရင္းက ယာခင္းကေလး က်ဳံ႕ရသူေတြ အပံု။ ေတာင္သူ ဆုိေတာ့လည္း ပဲခ်ိန္ပဲ၊ ၾကက္သြန္ခ်ိန္ ၾကက္သြန္၊ ႏွမ္းခ်ိန္ႏွမ္း ကိုက္ေသာ္ရွိ မကိုက္ေသာ္ရွိ စိုက္လုိက္ရမွ ေက်ာလံုၾကသူေတြ ျဖစ္သည္။ သစ္ခင္းကေလး ႀကဲထားသတဲ့ ဆုိမွ ေငြရွင္က ေငြေခ်းသည္။ ဦးေတာေက်ာ္ မွာလည္း ႏွစ္ဧက မူးတင္း ေျမကြက္ရွိသည္ ဆုိ၏။ ျမစ္ေရတင္ စီမံကိန္းရွိသည့္ အရပ္ ဆုိေသာ္လည္း အဖ်ားခင္းေတြဆီ ေရမေရာက္သည့္ ႏွစ္ေတြ ရွိသည္။ ကိုယ့္စက္ႏွင့္ ကိုယ္တင္ျပန္ေတာ့ စရိတ္ႀကီးသည္။ ေကာင္းကင္က က်လာမည့္ မိုးေရဆုိတာကလည္း ေသခ်ာတာ မဟုတ္။

လမ္းမွာ ဆမိတ္ခံု သေဘၤာဆိပ္ကို ေတြ႔ရၿပီ။ ရြာႏွင့္ေတာ့ လွမ္းသား။ ဧရာ၀တီ သေဘၤာေတြက ဆမိတ္ခံုဆိပ္မွာ ကပ္ေလ့ရွိသည္။ ဆမိတ္ခံုၿပီးလွ်င္ ၾကား ရြာေတြမွာ မကပ္ေတာ့ဘဲ ဂင့္ဂဲ ရြာဆိပ္မွာ တစ္ေထာက္ဆိုက္သည္။ ၾကားရြာေတြက သေဘၤာ စီးခ်င္လွ်င္ ဆမိတ္ခံုကို ေရာက္ေအာင္ လာခ်င္လာ၊ ဂင့္ဂဲကို သြားခ်င္ သြား။ အခုေတာ့ ကေတာရြာ၊ ရရွည္ ရြာ (ရြာရွည္ရြာ)၊ သိမ္ရြာေတြက ေမာ္ေတာ္ ကားေတြ ထြက္ၾကၿပီဆုိေတာ့ မေသခ်ာသည့္ သေဘၤာကို စိတ္မရွည္ႏုိင္ၾကေတာ့ၿပီ။

တစ္ေနရာ ေရာက္ေတာ့ စက္ဘီး ကယ္ရီယာေပၚ ဆီပံုးႏွစ္ပံုး ခြတင္လာသည့္ ကေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ဆံုသည္။ ကေလးက စက္ဘီးကို စီးမျဖစ္။ လွည္း လမ္းဆုိေတာ့ က်င္းႀကီး ခ်ဳိင္႕ႀကီးေတြ ရွိသည္။ သည္ေတာ့ စက္ဘီးကို တြန္းရေတာ့သည္။ ဆီပံုး ႏွစ္ပံုးကေလးေတာ့သူ႔ စက္ဘီးသူ မထိန္းႏုိင္။ တစ္ေနရာမွာ ေတာ့ လွည္းေရွာင္ရင္း ဗုိင္းခနဲလဲသည္။ ဦးေတာေက်ာ္က လွည္းခဏ ေတာင့္ကာ ဆင္းထူေလ၏။

“ငါက မင္းမ႐ိုက္ခ်င္ဘူး။ မင္းမိဘမ်ား နကန္နဲ႔ ႐ုိက္ခ်င္ေတာ့သာ။ ဘယ့္ႏွာဗ်ာ ကေလးကို ဆီပံုးႀကီးေတြ သယ္ခိုင္း ရသယ္လုိ႔ ေနဦး မင္းဟာက ဘာဆီ ေတြတုန္း”

“ဒီဇယ္”

“ဘာလုပ္သာတုန္း”

“စက္ေမာင္းဖုိ႔ရယ္”

“မင္းအေဖက ဘာလုပ္ေနလို႔တုန္း၊ ကေလး ခုိင္းရတယ္လုိ႔”

“အေဖ မရွိေတာ့ဘူးဗ်”သည္ အင္တာဗ်ဴးကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ပါ ၾကားေနရသည္။ ဦးေတာေက်ာ္ပင္ စကား မဟႏုိင္ေတာ့ဘဲ လွည္းေပၚ ျပန္ေရာက္လာသည္။
“ျဖစ္ရေလဗ်ာ”

သည္ေနာက္ေတာ့ ဦးေတာေက်ာ္ ႏႈတ္ဆိတ္ သြားခဲ့သည္။ က်ဳပ္တုိ႔က ဂ်မ္ ေတြ ဆုိသူမွာလည္း ႏွလံုးသား ရွိသည္။ ဂ်မ္းဆုိတာက ရြာသံုးျဖစ္၍ စိတ္ၾကမ္း ကိုယ္ၾကမ္းကို ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ လွည္းေမာင္းရင္း သူ႔ဂ်မ္း ကြမ္းယာအုပ္ကို ျဖည္ကာ တစ္ယာ ယာစားသည္။ ခဏေနေတာ့ ဖြီခနဲ ကြမ္းတစ္ခ်က္ ေထြးေလ၏။

“သည္ကေလးနဲ႔ က်ဳပ္နဲ႔ ဘ၀တူ သေကာဗ်ာ။က်ဳပ္လည္း ငယ္ငယ္ကတည္းက အေဖ မရွိဘူး။ အေမကလည္း ဆံုးေတာ့ ဘႀကီးမ်ားနဲ႔ ေနခဲ့ရသာရယ္။ ေျမကေလး လွည္းကေလး ပိုင္တဲ့သည္ဘ၀ ေရာက္ဖုိ႔ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ေလာက္ က်ဳံး႐ုန္း လုပ္ခဲ့ရသာ”

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကို ေျပာေနတာႏွင့္ မတူ။ တစ္ေယာက္တည္း ေရရြတ္ ေနသည့္ႏွင့္ပင္ တူေတာ့သည္။ လက္ပံပင္ေပၚက မိႈပြင့္ေတြ ၀ဲလြင့္က်ေနၾကသည္။ ေလမႈန္ မႈန္ ျမဴမႈန္မႈန္ခင္း ျပန္႔ထဲမွာ လွည္းတစ္စီး တစ္ေလ၊ လူတစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စ ေ၀းေ၀းမွာ လွမ္းျမင္ေနရသည္။ ျမစ္ကေတာ့ လွည္းက ႀကိဳးႏွင့္ ဆဲြလာသလုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေနာက္ ေကာက္ေကာက္ပါ လာခဲ့သည္။ တံငါတဲ တစ္တဲက ျမစ္ပုဇြန္ ထုတ္ယူၾကဦးမလား လွမ္းေမးသည္။ လင္ တံငါသည္ခမ်ာ ျမစ္ပုဇြန္ တစ္တြဲႏွင့္သည္ တစ္ခါေတာ့ အိမ္ျပန္လွပံု ေပၚသည္။ တစ္ေနရာမွာေတာ့ ဆီးခ်ဥ္ပင္ အပင္မ်ားမ်ား ေတြ႔ရသည္။ ဆီးခ်ဥ္သီး ေျခာက္ေတြ လွမ္း ထားသည့္ တဲတစ္တဲကိုလည္း ျမင္ရသည္။ သည္ႏွစ္ဆီးခ်ဥ္ေတြ တစ္တင္း ႏွစ္ေထာင္ရသယ္လုိ႔ လွည္းဆရာက ဆီးခ်ဥ္သီး ေစ်းႏႈန္း ေျပာျပေနသည္။

“သည္ဘက္ရြာေတြ သည္ႏွစ္ အလွဴအတန္းေတြေကာ ျဖစ္ကဲ့လား”

“ျဖစ္တဲ့ရြာ ျဖစ္သယ္၊ အလွဴကလည္း ပိုက္ဆံ ရွိသူမ်ား က်ေတာ့ အၿပိဳင္အဆုိင္ ပါဗ်ာ။ ဒါန မၿပိဳင္ၾကဘူး။ ဆုိင္းၿပိဳင္ၾကသာ။ အဆုိေတာ္ ၿပိဳင္ၾကသာ က်ဳပ္ကေတာ့ လွည္းလိုက္ရင္ တစ္ပြဲ ခုႏွစ္ေထာင္ပါပဲ။ ခ်မ္းသာတဲ့ အလွဴျဖစ္ျဖစ္၊ ဆင္းရဲတဲ့ အလွဴျဖစ္ျဖစ္၊ ခ်ဴကံုး ကႀကိဳးတန္ဆာ ေလးႏြားစြပ္ၿပီး လုိက္ရသာ”

လမ္းခရီး တစ္ေလွ်ာက္ ဇနီးသည္၏ ေဆြေတြ မ်ဳိးေတြကို ေတြ႔ရသည္။ရြာဘက္ ေရာက္ဦးမွာလား ေမးၾကသည္။တခ်ဳိ႕က စက္ဘီး၊ တခ်ဳိ႔က ဆုိင္ကယ္ေတြႏွင့္ ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မိသားစုက ရြာအထိ (ဥဒယရြာ) အထိ မေရာက္ႏုိင္ေတာ့ပါ။ ပုထိုးမႏုိင္ ေညာင္မႏုိင္ ဘုရား အထိသာ ျဖစ္သည္။ ဇနီးသည္ဘက္က ႐ိုးရာအျဖစ္ အိမ္ေထာင္မွာ လူသစ္တုိးလွ်င္ ေပါက္အုိ နတ္ကြန္းလူ အေရာက္ ျပရသည့္ဓေလ့ ရွိသည္။ သမီး ေျခာက္ႏွစ္ရွိၿပီ။ ေပါက္အုိ နတ္မျပရေသး ေတာ့ဆမိတ္ခံု ေရာက္တုန္း ေရာက္သခိုက္ နတ္ျပ ထြက္လာၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဘိုးဘြားတုိ႔၏ ယုံၾကည္မႈ ဆုိေတာ့လည္း အေၾကး မလွန္သာ။“ရြာမေရာက္ေတာ့ဘူး။ ေပါက္အုိ တင္ရယ္ က်ီရြာက ဘႀကီးပိုက္တုိ႔ အေမအုန္းဆုိင္တုိ႔ ဇဂ်ဴးက ဦးခ်စ္လိႈင္တုိ႔ ေျပာလုိက္စမ္းပါ။ မ၀င္ႏုိင္ေတာ့ဘူးလုိ႔ေႏွာ။ ဥဒယ ေရာက္ရင္ ႀကီးေတာ္တုိ႔အိမ္ ၀င္လုိက္စမ္းပါ။ မ၀င္ျဖစ္ေတာ့ဘူးလုိ႔”

ႀကံဳရာ ခရီးႀကံဳကို အမွာ ဆင့္ေနရသည္။ ဦးေတာေက်ာ္က ေမးသည္။
“က်ဳပ္တုိ႔ ေပါက္အုိနတ္က ရြာခံ မကိုင္ဘူး။ သူစိမ္းကို ကိုင္သာ။ က်ဳပ္တုိ႔လည္း ႏွစ္စဥ္ လာရသာပဲ။ ေနပါဦး ခင္ဗ်ားတုိ႔က ဘယ္က လာၾကသာတုံး”

“ကြၽန္မတုိ႔က မႏၱေလးမွာ ေနတာ၊ ကြၽန္မက ဥဒယသူ၊ သမီး မေရာက္ရေသးလုိ႔ ဦးေတာေရ၊ ခုတစ္ေခါက္ လာျပရသာ၊ အပ္ရတာေပါ့ေလ”

“အပ္ရမွာေပါ့ဗ်ာ။ နတ္မ်ားေပါ့ေပါ့ မွတ္လုိ႔”

ရြာနတ္က ရြာခံကိုမကိုင္ သူစိမ္းကိုင္သာ ဆုိလုိ႔ ေတာ္ပါေသးရဲ႔ ေအာင္းေမ့ရသည္။ ရြာသူရြာသား နယ္ခံပယ္ခံကို ဒုကၡမေပး။မ႐ိုမေသ ရွိလွ်င္ ထုိရြာသူ ရြာသားႏွင့္ အေၾကာင္း ပါၾကသည့္ လူစိမ္း သူစိမ္းေတြကို မညႇာဟု ဆုိေနၿပီ မဟုတ္ေလာ။ ေပါက္အုိ အလယ္ရြာဘက္ နီးၿပီ။ သည္ဘက္မွာေတာ့ စပါးခင္း စိမ္းစိမ္းေတြ ျမင္ရၿပီ။ ျမင္းၿခံ ေျမာက္လက္ရြာေတြက ျမစ္နီးလွ်င္ နီး၊မနီးလွ်င္ ကုန္းေျခာက္ ေခါင္ေခါင္ ရြာ ေတြမ်ားသည္။ သည္ဘက္ ႏွစ္ေတြမွာေတာ့ ပဲၾကည္းႏွမ္းၾကည္း(ပဲႀကဲႏွမ္းႀကဲ) ရြာေတြ မွာ စပါးစိုက္ေန တာေတြ ရွိၿပီ။ သို႔ေသာ္ ေရရမွ ျမက္တင္သည္ဆုိသလုိ ေရရဖုိ႔ ေသခ်ာမွ စပါး စိုက္ႏုိင္ၾကသည္။

ပုထိုးမႏိုင္ ေညာင္မႏုိင္။ ဘုရား၀င္း ႀကီးက်ယ္လွသည္။ ဘုရား ပုရ၀ုဏ္ထဲမွာ အျခားလူသူေလးပါး မရွိ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မိသားစုသာ ရွိသည္။ ဦးေတာေက်ာ္က လွည္းခြၽတ္ၿပီး ႏြားႏွစ္ေကာင္ တစ္ေနရာစီ ခ်ည္ထားလုိက္သည္။ အနားက ကြပ္ပ်စ္ ေပၚမွာထုိင္ရင္း သူ႔ဂ်မ္း ကြမ္းယာထုပ္ကို ျဖည္ကာ ကြမ္းယာသည္။ သူ႔တာ၀န္ေက် ၿပီဆုိသည့္ ပံုျဖင့္ ေအးေအးလူလူ ရွိေလသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေအာက္ဘက္ ခပ္နိမ့္နိမ့္မွာ ဧရာ၀တီ။ ေလွကေလး ႏွစ္စင္း တဲြခ်ည္ထားေသာ္လည္း ကူတုိ႔ ဆရာမရွိ။

“ပထမ အဂၤလိပ္ျမန္မာ စစ္ပြဲနဲ႔ တတိယ အဂၤလိပ္ျမန္မာ စစ္ပြဲစလံုးမွာ သည္ေနရာက သမုိင္းရဲ႔ အထင္ကရ ေနရာ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ သမုိင္းမွာ ရႏၱပိုစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ခဲ့တာလည္း သည္နားမွာပဲ။ ပထမ အဂၤလိပ္ ျမန္မာစစ္ပြဲနဲ႔ တတိယ အဂၤလိပ္ျမန္မာ စစ္ပြဲမွာ ျမန္မာတပ္ေတြ ဆုတ္ေတာ့လည္း ဆမိတ္ခံုမွာ စစ္ခံၾကတာ ေတြ႔ရတယ္”

ကြၽန္ေတာ္က အထက္မွ ဆီးျမင္ ေနရေသာ ျမစ္ကိုၾကည္႕ရင္း ဇနီးသည္ကို ေျပာျပ သည္။ ဘုရား၀င္းက ေအးခ်မ္း တိတ္ဆိတ္လွသည္။ ရြက္ေႂကြေတြ တေသာေသာ ေႂကြေနၾကေသာ္လည္း ရွင္းသန္႔လွသည္။ ေပါက္အိုႏွင့္ တည့္တည့္ အေနာက္ဘက္ ကမ္းက နဂါးေပါက္ရြာ။ ေလွတစ္ေခတ္ ေကာင္းစားစဥ္က ျမစ္႐ိုး ေက်ာ္ၿပိဳင္ ေလွႀကီးမ်ား ထြက္ရာရြာႀကီး ျဖစ္သည္။ သမုိင္းဆရာ တစ္ဦးကေတာ့ ပထမျမန္မာ အဂၤလိပ္စစ္ စစ္ေျပၿငိမ္း စာခ်ဳပ္ကို ရႏၱပုိရြာ အထက္ ႏွစ္မုိင္ တစ္ဘက္ကမ္း နားေပါက္ ရြာႏွင့္ တည့္တည့္ ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္တြင္ ခ်ဳပ္ဆုိသည္ဟု ဆုိသည္။ ကုန္းေဘာင္ဆက္ မဟာ ရာဇ၀င္ႀကီးမွာေတာ့ ရႏၱပိုရြာဟုသာ ျပသည္။

“နဂါးေပါက္နဲ႔ တည့္တည့္ေညာင္ပင္ ဆုိရင္ေတာ့ ဇဂ်ဴး ေညာင္ပင္ေနမွာပဲ။ ကြၽန္မတုိ႔ ငယ္ငယ္က ဇဂ်ဴးက အမ်ဳိးေတြဆီ လာရင္ သည္ေညာင္ပင္ေအာက္မွာ ကစားၾကတာ”

ဇဂ်ဴးေညာင္ပင္က ေပါက္အုိႏွင့္မေ၀း ပါ။ သြားခ်င္လွေသာ္လည္း မေရာက္ႏုိင္။ ေဆြေတြမ်ဳိးေတြက ေညာင္ပင္ေတာ့ လာၾကည့္ၾကသတဲ့။ တုိ႔ဆီေတာ့ မေရာက္ ေလ ထင္ၾကေရာ့မည္။ ရႏၱပို ရြာသည္လည္း ေ၀းလွသည္ မဟုတ္။ ဇဂ်ဴးေက်ာ္ေတာ့က်ီရြာ၊ ဥဒယ၊ ကိုင္းရြာ၊ ၿပီးလွ်င္ ရႏၱပို ရြာ။ ဘုရား ကုန္းေတာ္ေပၚမွာလည္း လူသူ မရွိ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မိသားစုသာ ရွိသည္။ ေပါက္အုိနတ္ကို ရည္ကာ သမီးကို အပ္ရသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ႐ိုးရာ မိဆုိင္ဖဆိုင္ နတ္ျပျခင္း ကိစၥၿပီးေလသည္။
အျပန္ ခရီးမွာေတာ့ ေနလံုးရင့္ၿပီ။ ျမဴ ႏွင့္ျမစ္ေငြ႔ေတြေတာ့ မစင္ခ်င္ေသး။ ေတာနံ႔ေတာင္နံ႔၊ ေႏြေျမသင္းနံ႔။ သစ္ခင္းစိမ္း စိမ္း စပါးစိမ္းစိမ္း။ ေရာက္ခ်င္သည့္ ေနရာ ေရာက္ခဲ့ရၿပီ။ လွည္းစီစဥ္ေပးသည့္ ကိုေအာင္မင္း (ႀကံတုိင္းေအာင္)၊ မိသားစု ေတြကို ေက်းဇူးတင္ရပါသည္။လွည္းဆရာ ဦးေတာေက်ာ္ကို ေက်းဇူးတင္ရသည္။

“ေရာ္ဗ်ာ။ ေကာင္ေလး ဒီဇယ္ဆီေတြ ႏွစ္ပံုးစလံုး ဖိတ္ခဲ့ၿပီ ထင္တယ္။ အ႐ိုက္ေတာ့ ခံရေတာ့မွာပဲဗ်ာ။ ထင္ေတာ့ထင္သား မႏုိင္မနင္းနဲ႔”
လွည္းဆရာကျပေတာ့ကန္သင္း ေဘးမွာ ဆီေတြအုိင္ထြန္းေနသည္။ စက္ ဘီးေရာ ကေလးငယ္ပါ မရွိၾကေတာ့။ သည္နားမွာပဲ စက္ဘီး လဲဟန္တူသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ ဇနီးကို အဂၤလိပ္ျမန္မာ စစ္ပြဲ ႏွစ္ပြဲအေၾကာင္း ေျပာျပတုန္းက ဦးေတာ ေက်ာ္လည္း ၾကားသည္။ ဘာခံစားမႈမွ မရွိ။ ဒီဇယ္ဆီေတြ ဖိတ္ေနတာ ေတြ႔ေတာ့မွ ၀မ္းပမ္းတနည္း ရွိေလျခင္း။ အျပန္ ခရီးမွာေတာ့ လွည္းက ဆမိတ္ခံု ရြာဘက္ကို ဆုတ္ခြာသည္ႏွင့္ပင္ တူေတာ့သည္။


ေန၀င္းျမင့္

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More