gtalk

Sunday, 3 April 2011

ေန၀င္းျမင့္

ဆရာ ေျမလတ္ေမာင္ျမင့္သူႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ခင္မင္စက သူသည္ ကဗ်ာဆရာ သက္သက္ျဖစ္သည္။ သူကိုယ္တုိင္က ႏူးညံ့ေသာ ကဗ်ာဓာတ္ျဖင့္ ကဗ်ာျဖစ္ေနသူပင္။ သူ၏ ကဗ်ာေငြ႔ ပါေသာ အၿပံဳးသည္ ႏွစ္လုိဖြယ္ ေကာင္းသည္။ စိတ္ႏွလံုးထဲက လာေသာ အၿပံဳးမွန္း သိသာပါသည္။

မ်ားေသာအားျဖင့္ သူ႔ ကဗ်ာေတြက ျမန္မာ ရနံ႔ကဲသည္။ သည့္အတြက္ ကြၽန္ေတာ့္ အတြက္ေတာ့ “ေပကုန္သေလာက္ စာက်”သည္။ တစ္ခါ တေလေတာ့လည္း ကေလးကဗ်ာေတြ ဖတ္ရသည္။ ရင္ႏူးစရာ ေကာင္းသည္။ သည့္ေနာက္ေတာ့ ကာလ တစ္ခုမွာ ေရးဟန္ေတြ ေျပာင္း သြားသည္ဟု ထင္သည္။ (ကြၽန္ေတာ့္ အထင္သာ ျဖစ္၍ မွားလွ်င္လည္း ခြင့္လႊတ္ပါ) ကာလ ေဒသ ပေယာဂ ဖိစီးမႈေၾကာင့္မ်ား လားလုိ႔လည္း ေတြးပါသည္။ သူသည္ ကဗ်ာအရာ၌ အတတ္ပညာ အားျဖင့္ ထုဆစ္ႏုိင္စြမ္းေသာ သေဘာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါ၏။ သူ၀တ္ေနက် “ေႏြဆုိလွ်င္ က်ားပါးစပ္၊ မိုးဆုိလွ်င္ တုိက္ပံုက်” မဟုတ္ေတာ့သလုိ ခံစားရသည္။ ကြၽန္ေတာ္ နားလည္ႏုိင္ပါသည္။ ကဗ်ာသည္ စီးဆင္းမႈ ျဖစ္၍ ထုိစီးဆင္းမႈ၌ ကဗ်ာဆရာသည္ ကိုယ္ေဖာ႔ထားရန္ ခက္ပါလိမ့္မည္။ ေရစီးသန္သည့္ အေလ်ာက္ ေမ်ာခ်င္လည္း ေမ်ာသြားႏုိင္သည္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ စာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္လွ်င္ ထုိစာ ထုိကဗ်ာ၌ နစ္၀င္ေနေသာ ၀ိညာဥ္ကို လက္ကုန္ ႏိႈက္ျခင္းသာ ျဖစ္၍ အရာအားလံုးကို လက္တြင္းဆုပ္မိဖုိ႔ ခက္ပါသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကဗ်ာနာျခင္း၊ စာနာျခင္းသည္ ထုိကဗ်ာ ထုိစာႏွင့္ မေနာခ်င္း တုိက္ၾကရျခင္း သာျဖစ္ရာ၊ ထုိကဗ်ာထုိစာ၏ ၀ိညာဥ္ကို ဆုပ္ဖမ္းမိတန္သေလာက္ မိလုိက္ျခင္းသည္ပင္ ပထမ ကိစၥၿပီး ရသည္။ တစ္ဆက္တည္း ျဖစ္ရေသာ ဒုတိယ ကိစၥကေတာ့ ကဗ်ာနာသူ စာနာသူ၏ ကိစၥျဖစ္ေတာ့သည္။ သေဘာညီသည္လည္း ရွိသည္။ သေဘာ မႀကိဳက္သည္လည္း ရွိသည္။ ေရးသူႏွင့္ နာသူ အစဥ္ တူႏုိင္စရာ မရွိေလ။ မျမင္ကြယ္ရာတြင္ ျငင္းခံုရျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္၍ အာလယေျပျခင္း မေျပျခင္းသည္ က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ေ၀ဒနာျဖစ္သည္။ သည္ေ၀ဒနာသည္ပင္ စာကဗ်ာ၏ အရသာျဖစ္သည္။
ဆရာေျမလတ္ ေမာင္ျမင့္သူ ဆုိသူ ကဗ်ာဆရာ၏ ကဗ်ာေတြကို ဖတ္ရတိုင္း ကဗ်ာဆရာကို ကြၽန္ေတာ္ ျမင္ေယာင္ေန တတ္ပါသည္။
 ထုိျမင္ရျခင္း၌ သူ႔အၿပံဳးသည္လည္း တဲြလ်က္ပါသည္ျဖစ္ရာ ထုိအၿပံဳးေတြကေတာ့ အဆင္ကဲြ အၿပံဳးေတြ ျဖစ္သည္။ ခနဲ႔ၿပံဳး၊ မဲ့ၿပံဳး၊ သာၿပံဳးနာၿပံဳး၊ က်ဥ္ၿပံဳး မင္ၿပံဳး။ ေနာက္ေတာ့ အက္ေဆးေတြ ေရးလာတာ သတိျပဳမိပါသည္။ ဘယ္စာကို ဘယ္ႏွ၀ါက်ေအာင္ ေမာင္သင္မလုိ႔တုန္းလုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ မေမးခ်င္ပါ။ မေမးေကာင္းပါ။ သူ႔ကို ဘယ္အရာ ဘယ္စာကေစ့ေဆာ္ သလဲဆုိတာေတာ့ သူမွ သိေပလိမ့္မည္။ ဒါလည္း ကိစၥဆုိးမဟုတ္ပါ။ ကဗ်ာဆရာသည္ လွပေသာ စကားေျပကို အုတ္စီ အုတ္နင္းကြၽမ္းက်င္ေသာ ပန္းရံေကာင္းကဲ့သုိ႔ အုတ္တစ္ ခ်ပ္ခ်င္းကို ဆင့္ကာပင့္ကာ ၿမိဳ႕႐ိုးတံတုိင္း တည္ေဆာက္ႏုိင္သည္ ျဖစ္၍ ထူးဆန္း လွခ်ည့္လုိ႔ေတာ့ မဆုိသာ။ အက္ေဆးေတြ ေရးေတာ့လည္း ကဗ်ာဓာတ္ေတြ ႐ိုး႐ိုးရိပ္ရိပ္ပါေနတာ သတိထားမိသည္။ ကဗ်ာႏွင့္ စကားေျပကို ေလာေလာနယ္နယ္ ျပဳရာ၌ သူသည္ လက္ဆိပ္ေကာင္းသူျဖစ္သည္။ 
သို႔ေသာ္ အက္ေဆး စကားေျပသည္ အခါခပ္သိမ္း ကဗ်ာရနံ႔ ကဲေနလွ်င္ စာညြန့္ျဖစ္သြား ႏုိင္သည္။ သမုဒယအားျဖင့္ တေပလ်င္းလ်င္း တစ္ညႇင္းဆုိးဆုိး ျဖစ္သြားႏုိင္သည္။ သည္အခ်က္ကုိ ဆရာေျမလတ္ေမာင္ျမင့္ သူကိုယ္တုိင္လည္း သတိထားမိပံု ရပါသည္။ သူ႔အက္ေဆးေတြမွာ “ဇက္ခြံ႔”တာကို သတိထားလွ်င္ ေတြ႔ႏုိင္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာ ခ်င္တာေတြ က်န္ပါေသးသည္။ ထားေတာ့။
 အခုေတာ့ ထုိကဗ်ာဆရာ ထုိအက္ေဆးဆရာကို ေမးခြန္း အခ်ဳိ႕ ေမးေပးပါရန္ ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ခံုမင္းက ေမတၲာ ရပ္သည္ျဖစ္၍ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ေတာသစ္ပြင့္ကို ေတာတံခ်ဴႏွင့္ ခ်ဴရေတာ့မည့္ႏွယ္ ရွိေလသည္။
ဆရာေျမလတ္ ေမာင္ျမင့္သူ၏ စာဂုဏ္၊ ကဗ်ာဂုဏ္ကို ေလးစားျခင္း အေၾကာင္းခံျဖင့္ သိခ်င္သမွ် ေမးသည္ဟု ခံယူေစခ်င္ပါသည္။
_ _ _
ေန။ ။ ဆရာ့ အက္ေဆးေတြ ကြၽန္ေတာ္ ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ သတိထား မိသေလာက္ေပါ့ေလ။ ဆရာ့ အက္ေဆး ေတြမွာ ေလာကကို ဘ၀ကို ခႏုိးခနဲ့ သေရာ္ခ်င္တဲ့ အျမင္ ကေလးေတြ ပါတယ္လုိ႔ ထင္တယ္။ ဆုိပါေတာ့။ “ငွက္ကေလး ကို ရွက္လုိ႔ပါ” အက္ေဆးမွာ က်ီးကန္းကိုျပတဲ့ အျပမ်ဳိးေပါ့။ ဆရာက ျပ႐ံုတင္ အားမရဘူးနဲ႔ တူပါရဲ႔။ ၀င္ေတာင္ ေျပာလုိက္တာ ေတြ႔တယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း အဲသလုိ ေလာဘႀကီးမိတာ ရွိတာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ အက္ေဆးရဲ႕ တရား ကိုယ္သေဘာဟာ ဘယ္လုိ ျဖစ္သင့္ပါသလဲ။
 ေျမလတ္။ ။ မဂၤလာပါဆရာ ကိုေန၀င္းျမင့္ေရ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အခ်င္းခ်င္းမွာလည္း ကိုယ့္ဘ၀နဲ့ ကိုယ့္အေၾကာင္းေတြနဲ့မို႔ လူခ်င္း မေတြ႔ျဖစ္ၾကတာ ၾကာပါၿပီဗ်ာ။ ခုလုိ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းရဲ႔ စီစဥ္ေပးမႈေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ခ်င္း အျပန္အလွန္ စကား ေျပာခြင့္ရလုိ႔ ေပဖူးလႊာကို ဦးစြာေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ။
ဒါေတာင္မွ ဆရာ ကိုေန၀င္းျမင့္က ေမးသူ၊ ကြၽန္ေတာ္က ေျဖရသူလာျဖစ္ေနေသးတယ္။ တကယ္ဆုိ ခုလုိအက္ေဆး အေၾကာင္း စကားစျမည္က႑မွာ ကြၽန္ေတာ္က ေမးၿပီး ဆရာေန ကသာ ေျဖရမွာဗ်။ အေမးႏြားေက်ာင္းသား၊ အေျဖ ဘုရားေလာင္း ဆုိတဲ့ စကားလည္း ရွိသားမုိ႔လား။ ခုေတာ့ ေျပာင္းျပန္ႀကီးဗ်ာ။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ဗ်ာ။ စီစဥ္သူေတြရဲ႕ ေစတနာနဲ႔ ဆႏၵကို ေလးစားေသာ အားျဖင့္ ဆရာေန ေမးသမွ်ေတြကို အတတ္ႏုိင္ဆံုး ခံစားမႈရင္ဘတ္နဲ႔ ထင္ဟပ္ၿပီး ႀကိဳးစား ေျဖပါ့မယ္။
 ကြၽန္ေတာ့္ အက္ေဆးေတြကို ဖတ္ျဖစ္တယ္ဆုိလို႔ ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ဗ်ာ။ အမွန္ေတာ့ အက္ေဆးေတြဆုိတဲ့ “ေတြ” နဲ႔ လိုက္ဖက္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္ ေရးသားခဲ့သမွ် အက္ေဆးထဲမွာ အေရ အတြက္ေရာ အရည္အခ်င္းပါ သိပ္မ်ားမ်ားစားစား မရွိေသးပါ ဘူးဗ်ာ။ ေျပာရရင္ ၅ ႏွစ္၊ ၆ ႏွစ္အတြင္းမွာမွ အက္ေဆးေလး ၂၅ ပုဒ္ေလာက္ပဲ ေရးျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ အက္ေဆးသမားစဥ္ အရ ဆိုရင္ေတာ့ ႏုပါေသးတယ္ ဆရာရယ္။
 ဆရာေန ေျပာသလုိပဲ ကြၽန္ေတာ့္ အက္ေဆး အခ်ဳိ႕မွာ ဘ၀ကို ေလာကကို ခႏိုးခနဲ႔ သေရာ္ခ်င္တဲ့ အျမင္ေလးေတြ ပါတယ္လုိ႔ ထင္တာ မမွားပါဘူး ဆရာ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ရဲ႔ စာဟာ သူျဖတ္သန္း က်င္လည္ ခဲ့ရတဲ့ ဘ၀ရဲ႔ အရိပ္နဲ႔ လြတ္ကင္းၿပီး မျဖစ္ထြန္းႏုိင္ပါဘူး ဆရာ။ ကြၽန္ေတာ့္ ငယ္ဘ၀ေတြဟာ ခက္ခဲပင္ပန္းခဲ့ပါတယ္ ဆရာ။ အထူးသျဖင္႕ ေက်ာင္းသား ဘ၀ေတြမွာ လူတကာ့ မ်က္ႏွာ ေမာ့ၾကည့္ၿပီး ျဖတ္သန္းခဲ့ရလုိ႔ ခါးသီးလွပါတယ္။ အဲဒီကတည္းက ေလာကဓံ ငါ့ကိုေပးတာ ဒါပဲလားလုိ႔ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ၿပံဳးမိတဲ့ အၿပံဳးဟာ ေက်နပ္ၿပံဳး၊ ပီတိၿပံဳးျဖစ္ႏုိင္ပါ႕မလားဆရာရယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကကို အလုိမက်တဲ့ စိတ္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ သေရာ္ခ်င္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီစိတ္ခံစား မႈေတြက ကြၽန္ေတာ့္စာေတြ ကဗ်ာေတြ အေပၚမွာ ႐ိုက္ခတ္တာ ျဖစ္မွာပါ။
 အဲဒီ စိတ္ အဲဒီ နိမိတ္ပံုေတြကို “ငွက္ကေလးကို ရွက္လုိ႔ပါ” မွာ ေတ႔ြလိုက္တာ မွန္ပါတယ္။ ဆရာ ေျပာသလုိပဲ အဲဒီအက္ေဆးမွာ အျပနဲ႔ တင္အားမရဘဲ ကိုယ္တုိင္ ၀င္ေျပာလုိက္မိတဲ့ ေလာဘကိုလည္း ဆရာျပလုိ႔ ေတြ႔လုိက္မိပါရဲ႔။ ခုလို ဆရာေန ေထာက္ျပတာေလးကို သိခြင့္ရလုိ႔ ေက်းဇူးလည္းတင္တယ္။ ရလိုက္တာေလးကလည္း အေတာ္လွတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာရယ္ ဘ၀မွာ ဘာမွ “အားရစရာ” မရွိခဲ့လုိ႔ “အားမရ” ျဖစ္သြား မိတာကိုေတာ့ ဆရာေနနားလည္ေပးပါ။
တစ္ခုေတာ့ ျပန္ေဆြးေႏြး ၾကည့္ခ်င္တယ္ဗ်ာ။ အဲဒါဟာ ဘာလဲဆုိေတာ့ ဆရာေမာင္ခင္မင္ (ဓႏုျဖဴ)ရဲ႔ စာေပဗိမာန္ထုတ္ စာတမ္းငယ္ စာေပစာတမ္းမွာ “စာတမ္းငယ္တြင္မူ စာေရးသူ သည္ ေပးသည္႕အေၾကာင္းအရာကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးစာေရးသူကို ထင္းခနဲ ျမင္ေနရတတ္သည္။ စာေရးသူ၏ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးဟု ေခၚရမည္႕ သေဘာစ႐ိုက္သြင္ျပင္လကၡဏာမ်ား ေပၚလြင္ေနတတ္ပါ သည္” လုိ့ ဆုိထားျပန္ေတာ့ အက္ေဆးမွာ အက္ေဆးဆရာ ၀င္ေျပာတာဟာ သိပ္ေတာ့ မလြန္လွဘူးလားလုိ႔ပါ ဆရာ။ ကြၽန္ေတာ့္ အထင္ ေျပာရရင္ေတာ့ အက္ေဆးထဲမွာ အက္ေဆး ဆရာ၀င္ ေျပာခြင့္ဟာ အက္ေဆးဆရာရဲ႕ လိုင္စင္ တစ္ခုမ်ားလားဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ အက္ေဆးမွာ အက္ေဆးဆရာ ၀င္ေျပာျခင္းႏွင့္ ကိုယ္ရည္ ကိုယ္ေသြး ျပခြင့္ရျခင္းဟာ အက္ေဆးရဲ႔ တရားကိုယ္ သေဘာတစ္ခု ျဖစ္ေလမလားလုိ႔ ေတြးမိပါတယ္။
 ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆရာေန ေထာက္ျပလုိက္တာေလးကို ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္စဥ္းစားေတာ့ အက္ေဆးဆရာက ကိုယ္တုိင္ ၀င္ေျပာတဲ့ နည္းနဲ႔ သြယ္၀ိုက္ၿပီး တစ္ဆင့္ခံ ေျပာတဲ့ နည္းႏွစ္ခု အနက္ ထိေရာက္မႈခ်င္း အဓိပၸာယ္တူရင္ သြယ္၀ိုက္ၿပီး ေျပာတဲ့ နည္းက အတတ္ပညာအရ အက္ေဆးကိုပိုလွ ေစေလမလားလုိ႔ ေထာင့္အသစ္က ေတြးမိတာဟာ အျမတ္လုိ႔ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ထင္မိပါတယ္ ဆရာ။
 ေန။ ။ သည္ဖက္ႏွစ္ကာလေတြမွာ အက္ေဆးေတြ ဖတ္ရပါတယ္။ အက္ေဆးေရး ၾကသူေတြလည္း သိပ္ကို ေ၀ေ၀ဆာဆာ ရွိလာပါတယ္။ ၀မ္းသာစရာပါ။ တခ်ဳိ႔ကလည္း အက္ေဆး ေခတ္ဆန္းခ်ိန္လုိလုိေတာင္ ေျပာၾကပါရဲ႔။ ျမန္မာ စာေပခန္းေဆာင္မွာ အက္ေဆးဟာ ေျပာသေလာက္ ဆန္းေပရဲ႔။ ေတာပိ ေတာက္ပန္းျဖစ္ေနၿပီလုိ႔ ေျပာႏုိင္ၿပီလား ဆရာ။
 ေျမလတ္္္။ ။ အက္ေဆး ေရးၾကသူေတြလည္း သိပ္ကို ေ၀ေ၀ဆာ ဆာရွိလာတယ္ဆုိတာလည္း မွန္သင့္သေလာက္ မွန္ပါတယ္။ ဘာျပဳလုိ႔လဲဆုိေတာ႕ အမ်ားစုက တစ္ပုဒ္စ ႏွစ္ပုဒ္စ ေရးၾကတဲ့ သူေတြ၊ ဆရာေနတုိ႔၊ဆရာေမာင္ခုိင္လတ္တုိ႔၊ ဆရာေမာင္ရင့္မာ(ေက်ာင္းကုန္း)တုိ႔၊ ဆရာၾကည္ႏိုင္တုိ႔၊ ဆရာမင္းလူတုိ႔၊ ဆရာ မင္းခ်မ္းမြန္တုိ႔လုိ တစ္ခုတ္တရ စိုက္လိုက္ မတ္တတ္ အားထုတ္ၿပီး စာတစ္အုပ္ေပ တစ္အုပ္ျဖစ္တဲ့ အထိ အားသြန္ခြန္စိုက္ လုပ္တဲ့သူ အေရအတြက္က်ေတာ့ လက္ခ်ဳိးဖုိ႔ရာ အေတာ္ နည္းေသး တယ္လုိ႔ ထင္မိတယ္ဗ်ာ။
 ဒါေၾကာင့္ ဒီဘက္ ေခတ္က်မွ အက္ေဆး ေခတ္ဆန္းခ်ိန္လုိ႔ ေျပာရမွာနည္းနည္း ေလာဘႀကီးရာ ေရာက္မလားလုိ့ ထင္မိပါ တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရွ႔က ဆရာ့ဆရာ ႀကီးေတြလည္း သူတုိ႔ ေခတ္နဲ႔ သူတုိ႔ လမ္းေဖာက္ျပခဲ့တဲ့ ေက်းဇူးနဲ႔ လုပ္ရပ္ေတြအေပၚကိုေတာ့ ေက်ာ္လႊားဖုိ႔ မသင့္ဘူးလုိ့ ခံစားမိတယ္ဗ်ာ။ ဒီဘက္ေခတ္ မတုိင္မီ ၾကားကာလမွာ အက္ေဆးေတြ အနည္းငယ္ေမွးမွိန္သြားတယ္လုိ႔ ထင္ရတဲ့ အျဖစ္ေတြကလည္း တစ္စံုတစ္ရာ ကာလရဲ႔ ႐ိုက္ခတ္မႈပေယာဂတုိ႔ မကင္းလုိ႔ပဲ ယူဆ မိတယ္ဗ်ာ။ ၾကည့္စရာ၊ ႐ႈစရာ၊ အားက်စရာ အသစ္ေတြနဲ႔ ခဏေ၀းကြာ သြားတာေတြေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
 ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီဘက္ေခတ္မွာ အက္ေဆးကို၊ စိတ္၀င္စား လာၾကတာ၊ အက္ေဆးေတြ ေ၀ဆာစျပဳလာတာကိုေတာ့ ၀မ္းသာ ရမွာ အမွန္ပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ့္ တစ္ကိုယ္စာ အျမင္ ေျပာရရင္ေတာ့ အက္ေဆးမွာ အေအးဓာတ္ ရွိတယ္ဗ်ာ။ အၾကည္ဓာတ္ ရွိတယ္ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္ အက္ေဆး ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားလာတာဟာ စိတ္ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားလာတာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
 ဒီေနရာမွာ အ်ဥ္းသင့္လုိ႔ ထည့္ေျပာခ်င္တာက ခုလုိ အက္ေဆးေတြ ေ၀ဆာလာေအာင္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေနရာမွာ၊ စိတ္ကူးခ်ဳိခ်ဳိက ထုတ္ခဲ့တဲ့ အက္ေဆးတစ္ရာတုိ႔၊ ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္းက ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေရႊအျမဳေတ အက္ေဆးဆုနဲ႔ ဒီကေန့ မဂၢဇင္း အေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ တစ္ခုတ္တရ ေနရာေပး ေဖာ္ျပလာမႈတုိ႔ရဲ႕ေက်းဇူးေတြ မကင္းဘူးလုိ႔ ေျပာခ်င္တယ္ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာျပည္မွာ နာရီေတြက မ်ားဆုိသလုိ ျမန္မာျပည္မွာ အယ္ဒီတာေတြ ကမ်ားဆုိတဲ့ ေခတ္ေရာက္ေနေတာ့ တခ်ဳိ႕ အယ္ဒီတာေတြကိုယ္ တုိင္က အက္ေဆးဆုိတာကို ေ၀၀ါးေနၾကေသးေတာ့ ဒီကေန႔ မဂၢဇင္း အခ်ဳိ႔မွာ ပါေနတဲ့ အက္ေဆးဆုိတာေတြဟာ အက္ေဆးစစ္ရဲ႕လားလုိ႔ စဥ္းစားစရာေတာ့ ျဖစ္ေနပါေသးတယ္။ အနည္မက် ေသးတာလည္း ပါမွာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာစာေပ ဧည့္ခန္းေဆာင္မွာ အက္ေဆးဟာ ေျပာသေလာက္ ဆန္းေပရဲ႔ ေတာပိေတာက္ပန္း ျဖစ္ေနၿပီလုိ႔ေတာ့ ေျပာဖို႔ နည္းနည္း ေစာဦးမယ္ ထင္ပါတယ္။
တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္ဗ်ာ။ မဂၢဇင္းေတြရဲ႔ မိုးေလ၀သကလည္း ေကာင္းတယ္။ အယ္ဒီတာေတြဘက္ကလည္း စိတ္၀င္ တစား ႀကိဳးစားၾကမယ္။ အက္ေဆးခ်စ္သူေတြကလည္း အရွိန္ မပ်က္ ဆက္လက္ခ်ီတက္ၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဆရာေန ေျပာတဲ့ ေျပာသေလာက္ဆန္းေအာင္ ေတာပိေတာက္ပန္းေတြ ေ၀လာမယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
 ေန။ ။ အက္ေဆးလုိ႔ ေျပာရင္ ေႏြကို လြမ္းတယ္။ ရာသီကို လြမ္းတယ္။ တမာနဲ႔ ထေနာင္းကိုလြမ္းတယ္။ လတာနဲ႔ ဒီကို လြမ္းတယ္။ အေမနဲ့ ရြာကို လြမ္းတယ္။ ငယ္ဘ၀နဲ့ ႀကီးဘ၀ကို လြမ္းတယ္။ ေရခ်မ္းစင္နဲ့ေမာင္းစင္ကို လြမ္းတယ္။ ဖုန္းဆုိး ေတာနဲ႔ ယာေတာကို လြမ္းတယ္။ ေထြးေလးနဲ႔ အရီးကို လြမ္းတယ္။ ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္ကို လြမ္းတယ္။ ေျပာရရင္ ရြာသံ ရပ္သံေတြ မ်ားမ်ားၾကားရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း သည္အထဲမွာ ပါပါတယ္။ မ်က္ေမွာက္ ကမၻာ့ ျပႆနာေတြ၊ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ကိစၥေတြ၊ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြား ေရးေတြ ဘ၀နဲ႔ တစ္ပါတည္း ကပ္ပါေနတဲ့ ၿမိဳ႕ျပ အဆင္မေျပမႈ ေတြေတာ့ ေရးၾကတာ နည္းသလားလုိ႔ပဲ။ ဆရာဘယ္လုိ ထင္သလဲ။
 ေျမလတ္။ ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံရဲ႔ ေရခံေျမခံကိုက ေတာသံ ေတာင္သံ၊ ရပ္သံ ရြာသံတုိ႔မွာ အေျခခံထားတာမို႔လား။
ရပ္သံရြာသံ ေတာသံ ေတာင္သံ ဆုိတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ျဖစ္သလုိ၊ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဖို႔ ဘယ္အခါ ေတြးေတြး ႐ိုးသားမႈေတြနဲ့ ေအးခ်မ္းမႈအရသာေတြက လြမ္းစရာ ေတြခ်ည္းပဲေလ။ ၀ါ၀င္ေတာ့လည္း ၀ါ၀င္မုိ႔၊ သီတင္းကြၽတ္ေတာ့လည္း သီတင္းကြၽတ္မုိ႔၊ သႀကၤန္က်ေတာ့ သႀကၤန္အခါမို႔ ကိုယ့္ရြာဓေလ့ ကိုယ့္အေငြ႔နဲ႔ ကိုယ္ေပ်ာ္ေမြ႔ခဲ့ ၾကတာပဲ မဟုတ္လား။

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More