gtalk

Sunday, 3 April 2011

စာေပေလ.လာမွု.

အက္ေဆး ဖခင္ႀကီး တစ္ဦးျဖစ္ေသာFrancis Bacon(1561-1626)၏ (of Studies) ဟူေသာ ကမၻာေက်ာ္ အက္ေဆးကို ဆရာျမသန္းတင့္က ျပန္ဆုိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။"of studies" မွ ၀ါက် အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ေက်ာ္ၾကားေသာ အဆုိအမိန္႔မ်ား ျဖစ္သည္အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။ အခ်ဳိ႕သည္ ၀ါအက် အပိုင္းအစမ်ားကို အလြတ္ က်က္မွတ္ၾကပါသည္။ အျပည့္အစံု ဖတ္႐ႈႏိုင္ရန္ အတြက္ “ဘာသာျပန္ ရသစာတမ္း”အျဖစ္ ေပဖူးလႊာက ထပ္မံ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပ လုိက္ပါသည္။
အယ္ဒီတာ

စာေပ ေလ့လာျခင္းသည္ စိတ္ႏွလံုးကို ၾကည္ႏူးေစ၏။ အဆင္အယင္ကို ျဖစ္ေစ၏။ အရည္အခ်င္းကို တုိးေစ၏။ စာေပကို ေလ့လာ ဖတ္႐ႈျခင္းျဖင့္ အထီးတည္း ေနထိုင္စဥ္ႏွင့္ အနား ယူစဥ္တြင္ စိတ္ႏွလံုးကို ၾကည္ႏူး ေစႏုိင္ပါသည္။ စာေပကို ဖတ္႐ႈျခင္းျဖင့္ စကား ေျပာရာတြင္ အဆင္အယင္ ျဖစ္ေစပါသည္။ စာေပကို ဖတ္႐ႈျခင္းျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ ခ်င့္ခ်ိန္ျခင္းႏွင့္ အလုပ္တုိ႔ကို စီမံ ခန္႔ခဲြျခင္း ျပဳရာတြင္ အရည္အခ်င္းတုိ႔ကို တုိးတက္ ေစႏုိင္ပါသည္။ တတ္ပြန္ ေၾကညက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာမူ စီမံ ခန္႔ခြဲ ႏုိင္ၾကပါသည္။ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္တုိ႔ ကိုလည္း တစ္ခုခ်င္း ႏိႈင္းခ်ိန္ စဥ္းစား တတ္ၾကပါသည္။

သို႔ရာတြင္ သာမန္ လူမ်ားမွာမူကား တုိင္ပင္ ႏွီးေႏွာရပါသည္။ အႀကံအစည္မ်ား၊ အရာကိစၥတုိ႔ကို စီမံပံုမ်ားသည္ ပညာရွိတို႔ထံမွသာ အေကာင္းဆံုး ရရွိတတ္ပါသည္။ စာေပ ေလ့လာမႈတြင္ အခ်ိန္ကို မ်ားစြာ အသံုးခ်ျခင္းသည္ ေလးလံ ထိုင္းမႈိင္းေစပါသည္။ ထိုအဆင္ အယင္အတြက္ စာေပ ေလ့လာမႈကို အလြန္အမင္း ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ပလႊား ဟန္ေဆာင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စာေပ ေလ့လာမႈတုိ႔ကို ခ်ည္းအားကိုး၍ ဆံုးျဖတ္ႏိႈင္းခ်ိန္ စဥ္းစားျခင္းသည္ ပညာရွိတုိ့ကို ရယ္ဖြယ္ ျဖစ္တတ္ပါသည္။ စာေပ ေလ့လာမႈသည္ သဘာ၀ကို ျပည့္စံုေအာင္ လုပ္ေပးၿပီး အေတြ႔အႀကံဳက တစ္ဖန္ျပန္၍ စာေပ ေလ့လာမႈကို ျပည့္စံုေအာင္ လုပ္ေပးပါသည္။ သဘာ၀ အရည္အခ်င္းတုိ႔သည္ သဘာ၀ ေပါက္ေသာ သစ္ပင္မ်ားႏွင့္ တူပါသည္။

အပင္တုိ႔မွ အကိုင္းအခက္တုိ႔ကို ခုတ္ထြင္ ရွင္းလင္းရန္ လုိသကဲ့သုိ႔ သဘာ၀ အရည္အခ်င္းတို႔ ကိုလည္း ေလ့လာမႈျဖင့္ ခုတ္ထြင္ ရွင္းလင္းပစ္ရန္ လုိပါသည္။ ေလ့လာမႈသည္ သူ႔ပင္ကိုယ္ သက္သက္အတုိင္း ဆုိလွ်င္ ေထြျပားလွသည့္ အတြက္ ထုိ ေလ့လာမႈကို အေတြ႔အႀကံဳျဖင့္ ထိန္းကြပ္ ေပးရန္ လုိပါသည္။ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲ သူတုိ႔သည္ ေလ့လာမႈကို ႐ႈတ္ခ် ျပစ္တင္ ၾကပါသည္။ ႐ိုးသားသူတုိ႔ကား ေလ့လာမႈကို ႏွစ္သက္ သေဘာက်ၾကပါသည္။ ပညာ ရွိသူတုိ႔ကား ေလ့လာမႈကို အသံုး ခ်ၾကပါသည္။ ေလ့လာမႈမ်ားသည္ သူတို႔ကို အသံုးျပဳရန္ သင္ၾကားျခင္း မျပဳပါ။

သို႔ရာတြင္ ေလ့လာမႈ မရွိဘဲ စဥ္းစားဆင္ျခင္ ဆံုးျဖတ္ႏုိင္ၿပီဆုိလွ်င္ကား ထုိအရာသည္ ဥာဏ္ပညာ မည္ပါသည္။ ျငင္းခံုရန္ႏွင့္ ျငင္းပယ္ရန္ စာဖတ္ျခင္း မျပဳပါေလႏွင့္။ ယံုၾကည္ရန္ႏွင့္ သူမ်ား ေျပာသမွ်ကို လက္ခံရန္လည္း စာဖတ္ျခင္း မျပဳပါ ေလႏွင့္။ စကားႀကီး စကားက်ယ္ ေျပာရန္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးရန္လည္း စာဖတ္ျခင္း မျပဳပါေလႏွင့္။ ႏိႈင္းခ်ိန္ရန္ႏွင့္ ေတြးေတာရန္ အတြက္သာ စာဖတ္ျခင္း ျပဳပါေလ။

အခ်ဳိ႕စာအုပ္တုိ႔သည္ ျမည္းစမ္းၾကည့္ရန္ ျဖစ္၏။ အခ်ဳိ႕ကား မ်ဳိခ်ရန္ ျဖစ္၏။ အနည္းငယ္ေသာ စာအုပ္တုိ႔မွာ သာလွ်င္ ေၾကညက္ေအာင္ ၀ါး၍ အစာေခ်ရန္ ျဖစ္၏။ တစ္နည္း ေျပာရလွ်င္ အခ်ဳိ႕ေသာ စာအုပ္တုိ႔သည္ တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္းမွ်သာ ဖတ္ရန္ ျဖစ္၏။ အခ်ဳိ႕စာအုပ္မ်ားကား သာမန္ ဖတ္႐ံုသာ ျဖစ္၏။ အနည္းငယ္ေသာ စာအုပ္တုိ႔ သာလွ်င္ လံု႔လ၊ ၀ီရိယ၊ သတိ အာ႐ံုစိုက္မႈ တို႔ျဖင့္ အျပည့္အစံု ဖတ္ရန္ ျဖစ္ေပ၏။ အခ်ဳိ႕စာအုပ္မ်ားကား ကိုယ္စားျဖင့္သာ ဖတ္အပ္ေသာ စာအုပ္မ်ား ျဖစ္၏။ အျခား သူမ်ား ထုတ္ႏႈတ္ေပးေသာ အခ်က္မ်ားကိုသာ ဖတ္အပ္၏။ သို႔ရာတြင္ ထုိစာမ်ဳိးမွာ အေရးမႀကီးေသာ အေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ ညံ့ဖ်င္းေသာ စာအုပ္မ်ားသာ ျဖစ္သင့္၏။ ေပါင္းခံ စာအုပ္မ်ားသည္ ေပါင္းခံေရ ကဲ့သုိ႔ပင္ ဟိတ္ဟန္မ်ားေသာ အရာ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

စာဖတ္ျခင္းသည္ ျပည့္၀ေသာ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေစ၏။ တုိင္ပင္ႏွီးေႏွာ ျခင္းသည္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေစ၏။ စာေရးျခင္းသည္ တိက်ေသာ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေစ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေရးနည္းသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္လွ်င္ ႀကီးေသာ မွတ္ဥာဏ္ရွိဖို႔ လုိပါသည္။ ေဆြးေႏြး တုိင္ပင္မႈ နည္းလွ်င္ ဇ၀နဥာဏ္ရွိ ဖို့လုိပါသည္။ စာဖတ္ျခင္း နည္းလွ်င္ ပါးနပ္မႈ ရွိဖို႔ လုိပါသည္။ ရာဇ၀င္မ်ားသည္ လူမ်ားကို ပညာ ရွိေစပါသည္။ ကဗ်ာဆရာ မ်ားကား လူမ်ားကို ဇ၀နဥာဏ္ ထက္သန္ ေစပါသည္။ သခ်ၤာ ဆရာမ်ားသည္ လူမ်ားကို ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႔ေစပါသည္။ ဒႆန ပညာသည္ လူကို ေလးနက္ေစပါသည္။ နီတိ ပညာသည္ လူကို တည္ၾကည္ေစ ပါသည္။ ယုတၲိေဗဒႏွင့္ ႏႈတ္မႈ ပညာသည္ လူကို ယွဥ္ၿပိဳင္ ႏိုင္ေစပါသည္။

ဇ၀နဥာဏ္တြင္ အတားအဆီး အရပ္အတန္႔ ဟူ၍ မရွိပါ။ ေလ့လာမႈေၾကာင့္သာ ပ်က္စီး သြားႏုိင္ပါသည္။ ကိုယ္ခႏၶာတြင္ ျဖစ္ေသာ ေရာဂါတုိ႔ အတြက္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား ရွိသည့္ နည္းတူ ျဖစ္ပါသည္။ ေဘာလံုး လွိမ့္ကစား ျခင္းသည္ ေက်ာက္တည္ျခင္းႏွင့္ အေၾကာမ်ား အတြက္ ေကာင္းပါသည္။ ေသနတ္ ပစ္ျခင္းသည္ အဆုတ္ႏွင့္ ရင္ဘတ္အတြက္ ေကာင္းပါသည္။ ျဖည္းညင္းစြာ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းသည္ ၀မ္းဗိုက္အတြက္ ေကာင္းပါသည္။

ျမင္းစီးျခင္းသည္ ေခါင္းစသည္တုိ႔ အတြက္ ေကာင္းပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္၏ စိတ္သည္ အတည္မေန ေထြျပားလ်က္ ရွိပါက သခ်ၤာကို ေလ့လာ သင့္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္ သခ်ၤာကို တြက္ရာတြင္ စိတ္အာ႐ံုကို စုစည္းျခင္း မျပဳႏိုင္ပါက အစမွ ျပန္ထြက္ရမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ သူ႔စိတ္သည္ ျခားနားခ်က္ကို မခဲြျခား ႏုိင္ပါက သို႔မဟုတ္ မေတြ႔ပါက ေက်ာင္းဆရာကို အတုယူ သင့္ပါသည္။

ျပႆနာမ်ားကို မေျဖရွင္းႏုိင္လွ်င္ အရာ၀တၴဳ တစ္ခုကို သက္ေသ မထုတ္ႏုိင္လွ်င္ ေရွ႕ေန၏ အမႈတြဲမ်ားကို ေလ့လာသင့္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္၏ခြၽတ္ယြင္း ခ်က္အတုိင္း အတြက္ အထူးေျဖေဆး တစ္ခုစီ ရွိတတ္ၾကသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ျမသန္းတင့္

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More